[Talk-cz] Zadost o kontrolu

Mike mike na mikecrash.com
Čtvrtek Červenec 21 11:53:32 UTC 2011

Ahoj,

vypadá to dobře, ale vidím tam pár chybek.

První, čeho jsem si všiml, je použití ploch landuse=residential
Ty není třeba dávat pro každý blok domů zvlášť, právě naopak. Silnice je
stejně tak rezidenční oblast jako ty domy. Residential odděluji pokud
možno jen na železnici, větší řece, nebo pokud je ta oblast fakticky
přerušena nějakou loukou nebo polem. Také není třeba ji přerušovat
každým malým pásmem, třeba u ulice Pod Lesem, tam bych z toho udělal
jednu plochu zespoda od potoka až nahoru k lesu.
Podobně u Luční ulice je zbytečně rozkouskováno na několik ploch,
oddělených ulicí. Navigace podle toho počítá maximální rychlost (obec),
takže silnice v obci je lepší uzavírat do residential ploch.

Druhé je použití relací a tagů - relaci se definuje tag přímo na ní a ne
na její členy. U lesa s dírou tedy bude na relaci
type=multipolygon
landuse=forest
source=...
Vše bude na té relaci a ne na členech, ty budou bez tagu (případně lze
na ně dát samostatně jiný source). Pokud to dáš na člena, tak to má
platit jen pro něj. Některé renderery automaticky přetáhnou tag z outer
člena na relaci a vykreslí to správně, ale formálně to tak být nemá. Viz
například
http://www.openstreetmap.org/?relation=1658571

Mike