[Talk-cz] Mlýnský náhon není potok ...

Karel Volný kavol na seznam.cz
Pátek Červen 10 10:21:19 UTC 2011

Zdar,

v souvislosti se včerejší nehodou (...) jsem si všimnul, že Mlýnský náhon v
Olomouci máme v mapě uveden jako Mlýnský potok. Už jsem chtěl někoho
podezřívat, že zkopíroval easter egg z mapy na Seznamu, ale koukám, že je to
tak z DIBAVODu.

Není tu někdo místní, kdo by mohl jednu podobu názvu vyvrátit či potvrdit?

Totiž ...

a) až do včerejška jsem to znal výhradně pod názvem Mlýnský náhon, tak je to
uvedeno v kilometrážích (ale to není příliš autoritativní zdroj ...)

b) "Mlýnský potok" je (kromě jiného) levostranný přítok Moravy o pěkných pár
kilometrů vejš proti proudu, což se může plést, resp. mám právě podezření, že
už se spletlo

c) "potok" je logicky nesmysl, je to uměle zbudovaný kanál, podobně jako
"Zlatá stoka" není "Zlatý potok"

Existuje vůbec nějaký autoritativní zdroj názvů toků, tak jako třeba ulice
řeší nějaká místopisná komise příslušné obce?

K.