[Talk-cz] Oauth strasi?

Tomáš Tichý t.tichy na post.cz
Úterý Červen 21 16:43:06 UTC 2011

Ne, právě naopak. Určitým pohledem by se dalo říct, že některá nechtěná
omezení vzniklá nevhodnou aplikací CC-BY-SA uvolňuje. Nová licence jasně
definuje co je chráněno : data, laicky řečeno to co je v .osm souboru. Tedy
to, co všichni společně vytváříme.

Pokud někdo chce tato data používat, může v podstatě zcela libovolně, pouze
se dvěma omezeními:
 - musí se patřičně odkázat na zdroj
 - musí změny v _datech_ poskytnout zpět do projektu
Jaké nástroje k tomu použije a jak bude vypadat výsledný produkt je zcela
volné.

Pěkně je to shrnuto i zde:
http://www.opendatacommons.org/licenses/odbl/summary/

Duch licence je v zásadě stejný jako u stávající licence, dalo by se říct že
je to jenom úlitba právníkům. Nová licence je tu proto, aby zachovala
myšlenku OSM a napravila nešťastnou volbu původní licence, která se na dílo
vznikající v projektu OSM vůbec nehodí.

Nechápu, proč se kolem toho dělá takový rozruch. Opravdu vás baví víc hrabat
se v mnoha odstavcích právnických textů, než běhat po venku a mapovat? :-)
Za sebe jsem rád, že za mě tuhle špinavou práci udělala OSMF.

=TT=