[Talk-cz] Oauth strasi?

Pavel Machek pavel na ucw.cz
Úterý Červen 21 20:50:43 UTC 2011

Ahoj!

>    Ne, práv`i naopak. Ureitým pohledem by se dalo o/íct, 3/4e n`ikterá
>    necht`iná omezení vzniklá nevhodnou aplikací CC-BY-SA uvolouje. Nová
>    licence jasn`i definuje co je chrán`ino : data, laicky o/eeeno to co je
>    v .osm souboru. Tedy to, co v^1ichni spoleen`i vytváo/íme.
>
>    Pokud n`ikdo chce tato data pou 3/4ívat, mu 3/4e v podstat`i zcela
>    libovoln`i, pouze se dv`ima omezeními:
>
>     - musí se pato/ien`i odkázat na zdroj
>
>     - musí zm`iny v _datech_ poskytnout zp`it do projektu

Jo, bohuzel to je dost blbe vynutitelny, ze?

Kdyz bednari vydali OSM mapu Prahy, tak jsem ji aspon smel vyfotit a
dat na web... Neumim si moc predstavit, jak by bednari davali .osm
soubory s popisy stanovist...

>    Duch licence je v zásad`i stejný jako u stávající licence, dalo by se

Kez by :-(. ODBL se bohuzel lisi v pomerne podstatnejch vecech. AKA tu
bednarskou mapu bych normalne ofotit nemoh'.

Dalsi problem je, ze oduvodneni zmeny licence trosku kulha (jestli je
CC neucinna, tak proc se ptaji na souhlas), a ODBL dava trochu moc
kontroly nadaci. (Neni pravda ze s CC-BY-SA nemuze nikdo potrestat
"zle hochy". Naopak kazdy muze potrestat "zle hochy". S ODBL budou
potrestani jen "zly hosi" co nastvou nadaci...)

									Pavel