[Talk-cz] Administrativni hranice z RUIAN

"Petr Morávek [Xificurk]" petr na pada.cz
Úterý Srpen 28 14:40:51 UTC 2012

Petr Kadlec wrote:

> U státní hranice může být pravda obojí, záleží, jak je přesně hranice
> definována v příslušných mezinárodních smlouvách, resp. hraničním
> dokumentárním díle: může to být jak pomocí lomových bodů (potažmo
> hraničních znaků), tak hraničním vodním tokem, hraniční cestou atp.
> (viz zákon č. 312/2001 Sb.). Některé části hranice jsou tak
> nepohyblivé, některé se mohou pohybovat např. přirozenou změnou polohy
> koryta hraničního vodního toku (viz např. 246/1997 Sb.).

Státní hranice je trochu spešl případ, proto na ni také radši nechci moc
šahat. Na mnoha místech příliš nesedí s tím, co je v RUIAN. Třeba
německá a rakouská hranice se zdá, že je importovaná z nějakého jejich
zdroje, takže by časem bylo dorbé zjistit, jestli je přesnější jejich
nebo náš RUIAN (jestli to vůbec lze rozhodnout vzhledem k charakteru
definice státních hranic).
Ale uvnitř státu máme snad vše rozparcelováno a definováno relativně
přesně pomocí polygonů, tak jak to je v RUIAN, tj. nezávisle na tom kudy
zrovna vede cesta nebo teče potok.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk