[Talk-cz] MTB mapa

Jan Kouba kouba.honza na gmail.com
Čtvrtek Leden 26 00:42:51 UTC 2012

Dne Út 24. ledna 2012 Petr Holub napsal(a):

> Jo, ale to IMHO neznamena, ze by se useky, ktere jsou mtb:scale=0
> nemely znacit. Po mem soudu by si vicemene vsechny cesty typu path a track
> zaslouzily hodnoceni. Jsou lidi, kteri zadne velke dobrodruzstvi na kole
> nechteji - proc by to pro ne nemelo byt take vyznacene? Naopak znam
> lesni cesty, na kterych i bikerum s pomerne vysokym sebevedomim spadne
> hrebinek - treba kdyz to poradne rozjezdi traktor. A znam i lesni
> cesty, ktere na prvni pohled vypadaji jako grade2, ale kdyz jsem tam
> vzal sve kamarady, tak ti z nich na trekingovych kolech mne proklinali
> [...]

Ja si take nemyslim, ze by se useky mtb:scale=0 nemely znacit. Myslim si, ze
by se mtb:scale tagy mely znacit pouze cesty, kde to ma smysl. Asi se shodneme
na tom, ze znacit silnice jako highway=primary, secondary, tertiary,
unclasified, residental, ... smysl nema a naopak, ze znacit highway=path urcite
smysl ma. U highway=track se myslim jeste shodneme na tom, ze znacit
tracktype=grade1 smysl nema, a ze znacit vsechno od grade3 dolu smysl urcite
ma. Ja jsem presvedcen o tom, ze davat mtb:scale tagy k grade2 cestam smysl
nema, protoze grade2 cestu na horskem kole projede uplne kazdy. Rozsekane
plaste a duse na trekingovych kolech neni duvod znacit cestu jako mtb:scale=1.

Ted jeste k tomu kresleni fialovych car do mtbmapy: Z toho, jak tu Petr
argumentuje mi prijde, ze ty fialove cary maji znamenat neco jako doporucene
trasy pro (horska?) kola. Nebylo by tedy lepsi znacit obtiznosti mtb:scale
jinak nez tyto doporucene trasy? Treba obtiznosti znacit temi symboly vedle
cesty, jak se to znacilo driv, a doporucene cesty temi fialovymi carami.

Smysl toho algoritmu, podle ktereho se doporucene cesty vybiraji, mi ale neni
jasny. Logicke by mi prislo, kdyby se treba vybraly vsechny highway=cycleway,
highway=footway s bycicle=yes, highway=track, ktere maji mtb:scale=0 nebo 1,
nebo mtb:scale neobsahuji vubec a vsechny highway=path, ktere maji nastaven
tag mtb:scale na 1 nebo 0. Tak by vznikla sit cest vhodnych pro horska kola,
kde projede skoro kazdy a kde nejspis nepotka auto. Proc se ted fialovou
oznacuji jen cesty, ktere jsou napojeny na cestu, u ktere je mtb:scale
nastaveno? Vznika tak spousta "slepych" cest.

Honza Kouba