[Talk-cz] MTB mapa

Petr Holub hopet na ics.muni.cz
Čtvrtek Leden 26 07:32:34 UTC 2012

> smysl ma. U highway=track se myslim jeste shodneme na tom, ze znacit
> tracktype=grade1 smysl nema, a ze znacit vsechno od grade3 dolu smysl urcite
> ma. Ja jsem presvedcen o tom, ze davat mtb:scale tagy k grade2 cestam smysl
> nema, protoze grade2 cestu na horskem kole projede uplne kazdy. Rozsekane
> plaste a duse na trekingovych kolech neni duvod znacit cestu jako mtb:scale=1.

Na co ma smysl aplikovat mtb:scale je IMHO celkem bez diskuse, protoze
je to uz v samotne schvalene definici mtb:scale:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:mtb:scale
Applies to
    highway=path
    highway=track

Zatim se neshodujeme ani na tom grade1. Ja mam za to, ze by se melo
brat implicitne jako mtb:scale=0 (neni-li z velmi specifickych duvodu
znaceno jinak, treba sice asfaltovy povrch, ale s velkymi dirami
pres celou vozovku), nicmene na mape by se vykreslovat melo.

Grade2 - jsem ochoten se nechat presvedcit, ze to muzeme brat stejne jako
grade1, tj. implicitne mtb:scale=0 s moznym preznacenim na tezsi.

Rozsekane plaste a duse trkovych kol pro mne zustavaji v kategorii,
ze na mtb:scale=0 nemaji co delat a ma to byt mtb:scale=1. Z definice
mtb:scale=0 - Surface: solid and handy
coz teda IMHO ostre sutry nejsou.

> Ted jeste k tomu kresleni fialovych car do mtbmapy: Z toho, jak tu Petr
> argumentuje mi prijde, ze ty fialove cary maji znamenat neco jako doporucene
> trasy pro (horska?) kola. Nebylo by tedy lepsi znacit obtiznosti mtb:scale
> jinak nez tyto doporucene trasy? Treba obtiznosti znacit temi symboly vedle
> cesty, jak se to znacilo driv, a doporucene cesty temi fialovymi carami.

Nevim, z ceho jsi pochopil, ze fialova ma byt doporucenihodna nebo ne.
Pro mne je to znaceni obtiznosti. Rikal jsem jen, ze kdyz se jedu vyblbnout,
tak se divam klidne na mtb:scale>=3, ale kdyz chci dlouhy svih, tak nechci
vic nez 1, nejedna-li se pouze o izolovana mista. To neni nic o tom, jestli
tu cestu nekdo jiny povazoval za peknou nebo ne.

To, jestli je nebo neni cesta doporucenihodna pro MTB by se melo znacit pres
class:bicycle:mtb
class:bicycle:mtb:technical
nicmene vzhledem k tomu, jakou debatu tady mame na tema toho obtiznostniho
mtb:scale, tak hodnoceni zahrnujici estetiku a podobne faktory si skoro
nedovedu predstavit.

Naopak jeste sam pouzivam u oblasti jako je Zamilec nebo Netroufalky znaceni
obtiznosti pomoci mtb:scale:imba, ktere zatim v mape nerendrujeme, aby toho
tam nebylo moc.

Jinak doporucene cesty jeste muzes znacit pomoci relace route=mtb (kdyz uz
mame i neoficialni cyklotrasy, tak proc nemit i neoficialni mtb trasy) a ty
se v mape mohou do budoucna vykreslovat (v Opencyclemap se uz dokonce
vykresluji - ve vetsich meritkach, jako zelene pruhovane, coz ovsem v lese
typicky trochu zanika ;) ).

> Smysl toho algoritmu, podle ktereho se doporucene cesty vybiraji, mi ale neni
> jasny. Logicke by mi prislo, kdyby se treba vybraly vsechny highway=cycleway,
> highway=footway s bycicle=yes, highway=track, ktere maji mtb:scale=0 nebo 1,
> nebo mtb:scale neobsahuji vubec a vsechny highway=path, ktere maji nastaven
> tag mtb:scale na 1 nebo 0. Tak by vznikla sit cest vhodnych pro horska kola,
> kde projede skoro kazdy a kde nejspis nepotka auto. Proc se ted fialovou
> oznacuji jen cesty, ktere jsou napojeny na cestu, u ktere je mtb:scale
> nastaveno? Vznika tak spousta "slepych" cest.

Puvodni myslenka za timhle byla, abychom nemeli spoustu fialove znacenych
vubec nespojitych cest. Tj. aby bylo videt, kde uz nekdo zapracoval
a obtiznosti zaznacil (v takove oblasti se automaticky doznaci grade1,
resp. klidne i ta grade2) a kde jeste nikdo nezapracoval. To je videt
hlavne na zoom=8/9.

Slepe cesty je ponekud slozitejsi odstranit, pokud chceme zachovat to
implicitni znaceni obtiznosti (coz ja teda chci) - pokud bychom pozadovali
napojeni (idealne asi na znacenou cestu nebo silnici) na obou koncich, tak
bychom ty cesty museli prochazet rekurzivne a uz takhle je to renderovani
dost narocne.

Pridani highway=cycleway a highway=footway s bycicle=yes bych se celkem
nebranil. Protoze smyslem je skutecne mit sit cest vhodnych pro horska
kola, kde se clovek nepotka s autem a muze tam jezdit legalne.

S pozdravem
Petr