[Talk-cz] MTB mapa

Jan Kouba kouba.honza na gmail.com
Čtvrtek Leden 26 23:19:35 UTC 2012

Dne Čt 26. ledna 2012 Petr Holub napsal(a):
> Na co ma smysl aplikovat mtb:scale je IMHO celkem bez diskuse, protoze
> je to uz v samotne schvalene definici mtb:scale:
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:mtb:scale
> Applies to
>     highway=path
>     highway=track
Aha, toho jsem si nevsiml. Nekde v Alpach jsem videl mtb:scale tagy na
highway=footway, tak to me zmatlo.

> Zatim se neshodujeme ani na tom grade1. Ja mam za to, ze by se melo
> brat implicitne jako mtb:scale=0 (neni-li z velmi specifickych duvodu
> znaceno jinak, treba sice asfaltovy povrch, ale s velkymi dirami
> pres celou vozovku), nicmene na mape by se vykreslovat melo.
Souhlasim s tim grade1 brat implicitne jako mtb:scale=0.

> Grade2 - jsem ochoten se nechat presvedcit, ze to muzeme brat stejne jako
> grade1, tj. implicitne mtb:scale=0 s moznym preznacenim na tezsi.
Za toto se velice primlouvam! Myslim ze cest s grade2 ktere jsou mtb:scale=1
nebo vic je minimum.

> Rozsekane plaste a duse trkovych kol pro mne zustavaji v kategorii,
> ze na mtb:scale=0 nemaji co delat a ma to byt mtb:scale=1. Z definice
> mtb:scale=0 - Surface: solid and handy
> coz teda IMHO ostre sutry nejsou.
I ostre kameny, ktere nejsou volne mohou byt "solid and handy". Ja jsem to
myslel tak, ze na trekingovem kole je vzdalenost mezi rafkem z zemi asi
tretinova oproti horskemu kolu, takze je mnohem snadnejsi prorazit dusi o
rafek (pripadne poskodit rafek). Konkretne mam treba na mysli cesty poskladane
z vetsich, pevne usazenych kamenu. Po takove ceste neni problem projet (jen to
trochu drnca), ale u trekingoveho kola s nizkymi plasti hrozi to prorazeni
duse.

> [...]
> vubec nespojitych cest. Tj. aby bylo videt, kde uz nekdo zapracoval
> a obtiznosti zaznacil (v takove oblasti se automaticky doznaci grade1,
> resp. klidne i ta grade2) a kde jeste nikdo nezapracoval. To je videt
> hlavne na zoom=8/9.
>
> Slepe cesty je ponekud slozitejsi odstranit, pokud chceme zachovat to
> implicitni znaceni obtiznosti (coz ja teda chci) - pokud bychom pozadovali
> napojeni (idealne asi na znacenou cestu nebo silnici) na obou koncich, tak
> bychom ty cesty museli prochazet rekurzivne a uz takhle je to renderovani
A proc tedy v mape neznacit ty implicitni hodnoty mtb:scale na vsech cestach
grade1 (a grade2)? Znacit to jen na nekterych navazujicich mi prijde dost
matouci a prislo to matouci i vsem (do OSM neprispivajich) lidem, kterym jsem
ted mtbmapu ukazal.

Taky by to urcite zjednodusilo renderovani.

> Pridani highway=cycleway a highway=footway s bycicle=yes bych se celkem
> nebranil. Protoze smyslem je skutecne mit sit cest vhodnych pro horska
> kola, kde se clovek nepotka s autem a muze tam jezdit legalne.

Honza Kouba