[Talk-cz] OSM Inspector a stav přijetí licence

jzvc jzvc na tpfree.net
Čtvrtek Leden 26 21:22:26 UTC 2012

Dne 26.1.2012 20:39, "Petr Morávek [Xificurk]" napsal(a):

> To je argument, který jsem slyšel víckrát... a já bych si ho dovolil
> obrátit - CC je soudem otestovaná? Na kreativních dílech asi ano
> (skutečně?), ale na nějakém podobném databázovém díle jako OSM?
>
> Ať už je to jakkoliv, tak se domnívám, že i kdyby tyto výtky byly
> oprávněné, tak ODbL poskytuje ochranu alespoň na stejné úrovni jako CC.

> Třeba právě ten, že CC nefunguje na díla tohoto typu :)

> Tohle je ale otázka CT, nikoliv licence... viz bod 1) z mailu od Lukáše
> (LM_1).

> Jak bys řešil konzistenci dat mezi jednotlivými větvemi?

Jaky zase vetve? jednoduse stavajici stav, kdo chce data pouzivat pod
odbl, at si sam vymaze ta, ktera licenci neodpovidaji, kdo chce pouzit
puvodni licenci, voiala .. at to tak pouzije, pripadne at si prozmenu
smaze data pod novou licenci. Nevidim v tom absolutne zadnej problem,
uplne stejne je licencovana spousta SW pod nekolika naprosto si
odporujicima licencema a taky v tom neni zadnej problem. Znam softy,
ktery sou GPL a zaroven nejaka extraburt licence... a napr chces GPL?
Ok, tu mas zdrojaky, ovsem necekej, ze na to dostanes nakej support.
Chces support? OK, ale bude to pod licenci XYZ ... (coz nemusi znamenat,
ze k tomu taky nebudou ty zdrojaky ...).

Vem si, ze by stejne debilni (jinak to nazvat nejde) pristup zvolil
kernel. Proste by se Linus ze dne na den rozhod, ze to chce
prelicencovat na cojavim GPL8 a kdo to do roka a dne neodlouhlasi, toho
kod z kernelu smazne. Potes. Pocitam ze 2/3 kodu by bylo v trapu a
prestalo by fungovat uplne vsechno. Jo, tomu se rika pristup ... Tohle
si proste muzes dovolit delat, kdyz mas 10, 20, mozna 100 lidi, ktery se
!!!dohodnou!!!, ale ne v situaci, kdy ti prispivaj desitky tisic lidi a
spousta z nich semotamo, nekdo trebas kdysi vyrobil par stovek tisic
zmen a davno ho to uz nezajima, mail je davno zrusenej ...

BTW: Jen tak pro zajimavost, podle naseho AZ muze kdokoli kdykoli
licenci na sve vytvory zmenit => v principu muze kdokoli i expost
prohlasit, ze nadale nesouhlasi s touhle licenci a pozadovat odstraneni
vsech svych editaci.