[Talk-cz] OSM Inspector a stav přijetí licence

"Petr Morávek [Xificurk]" xificurk na gmail.com
Čtvrtek Leden 26 22:29:26 UTC 2012

jzvc wrote:
> Jaky zase vetve?

No přeci tyhle:
> jednoduse stavajici stav, kdo chce data pouzivat pod
> odbl, at si sam vymaze ta, ktera licenci neodpovidaji, kdo chce pouzit
> puvodni licenci, voiala .. at to tak pouzije, pripadne at si prozmenu
> smaze data pod novou licenci.
Pokud bude každý přispívat pod jinou licencí, tak ve výsledku nebude
použitelná ani jedna verze.

> Nevidim v tom absolutne zadnej problem,
> uplne stejne je licencovana spousta SW pod nekolika naprosto si
> odporujicima licencema a taky v tom neni zadnej problem.

Takže by se ti líbilo, kdyby celá databáze byla dual-license? Nebo jak
si to představuješ? To by ale tak nějak popřelo ten primární účel změny
(tj. lepší ochrana z právního hlediska).

> BTW: Jen tak pro zajimavost, podle naseho AZ muze kdokoli kdykoli
> licenci na sve vytvory zmenit => v principu muze kdokoli i expost
> prohlasit, ze nadale nesouhlasi s touhle licenci a pozadovat odstraneni
> vsech svych editaci.

Vážně? Vskutku zajímavá informace... Ale tím spíš mi přijde rozumné
opustit CC a nahradit to CT+ODbL, která se snaží data chránit i dalšími
prostředky. Jak tomu rozumím, tak odsouhlasení CT by mělo zabránit
případné "sabotáži" stylem, co jsi popsal.

Petr Morávek