[Talk-cz] OSM Inspector a stav přijetí licence

Martin Mares mj na ucw.cz
Pátek Leden 27 15:50:40 UTC 2012

Zdravím!

> Viz o kousek výš: „Tím pádem by se ale po právní stránce nic nezměnilo
> - stále bychom byli u OSM pod CC.“

Nikoliv -- byl by to spojitý přechod od OSM pod CC k OSM duálně
licencované.

> A _jak_ že by se „stará data přemapovávala“? Mám tu situaci z
> příkladu: bod A, bod B, čára mezi A a B. Bod A je starý pod CC, B je
> nový pod CC+ODbL. Čára mezi nimi může být jen CC. Pokud chci mít čáru
> dostupnou pod ODbL, musím starý bod A vymazat a nakreslit nový pod
> CC+ODbL. Takže jsem tam, kde bych byl, kdybych se rozhodl data pod CC
> smazat hned na začátku (anebo alternativně: tam, kde bych byl, kdybych
> začal mapu pod ODbL tvořit od nuly).

Není to totéž. Rozdíl je v tom, že v jednom případě vznikne netriviální
mezidobí, v němž data prostě chybí, zatímco v druhém je v tomto mezidobí
k dizposici aspoň mapa pod CC.

> A ještě jednou opakuji, že by to duální licencování neřešilo hlavní
> problém: nejistotu, zda CC data OSM chrání.

Který jsme ovšem nevyřešili tak jako tak, protože tom, jak ODbL data
chrání, nikdo nic neví. (Jinými slovy pokud vím, žádný soud podobný
případ nikdy nerozhodoval.)

Zejména je ale potřeba si ujasnit, co tou "ochranou" kdo myslí.
Někomu záleží především na tom, aby mohl data svobodně používat,
jinému zase na tom, aby je nikdo nemohl zneužít (použít komerčně
a komunitě nic nevrátit). První problém řeší dvojí licence, druhý
je přechodem na ODbL "vyřešen" tak, že povoluje využití dat způsobem,
který části komunity nepřijde košer.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares                          <mj na ucw.cz>   http://mj.ucw.cz/
Mr. Worf, scan that ship."  "Aye, Captain... 600 DPI?