[Talk-cz] Data RUIAN - výměnný formát

hanoj ehanoj na gmail.com
Pátek Červenec 6 15:54:02 UTC 2012

Ahoj

> Jaká je šance hromadně opravit třeba toto
>
> http://keepright.ipax.at/report_map.php?lat=50.592556919313&lon=15.140419006315&zoom=14
>
> nebo to opravovat už teď a ručně?
*** zadna, musi se rucne. tyto opravy jsou v trutnove na par minut.

> Zajímá mě, v čem jsou OSM přesnější než RUIAN, pokud jde o polohovou a
> tvarovou přesnost. Jestli je co zachraňovat kromě tagů.
*** presnejsi nejsou, vyuzivaji tentyz podklad "katastralni mapu".
*** Nekdy ale v OSM mohou byt objekty z ortofoto, ktere z nejsou v KM
zamerne vedeny nebo neni nahlaseno jejich postaveni/zboreni do KM.

> Dají se takové objekty (oblasti) označit a vyloučit z aktualizace?
*** myslim ze samostatne stojici budovy obkreslene z ortofoto ponechat
v OSM lze. V zastavbe je to algoritmicky obtizne.

> Nedá se aktualizace z RUIAN rozdělit na etapy od nejjednoduššího ke
> složitějšímu?
> Začít třeba budovami v obcích, kde ještě žádné nejsou ...
*** Rozdelit na etapy casto znamena odlozit rozhodnuti na pozdeji, kde
se uziva jednotka "navzdy".

> Přidám jeden argument pro zachování adresních bodů.
> Padla tady zmínka, že RUIAN jsou data z ZABAGED a tam jsou bloky budov jako
> celek, bez rozdělení na jednotlivé budovy.
> Naopak došlo ke zpřesnění tvaru budov viz např. Turnov náměstí Českého ráje
> 65
*** v RUIAN jsou ze ZABAGED pouze ulicni cary. Zbytek je KM.

h ahoj
hanoj