[Talk-cz] Ruian jako zdroj dat

Mirek Dlask dlask.m na gmail.com
Sobota Listopad 30 17:53:20 UTC 2013

Ahoj,
Díky za odkaz a připomenutí ruian2osm a dovolím si pár námětů. Neodvažuju
se do kodu sahat na githubu.
- v Node je třeba  změnit int Id na Long Id totéž u setId, getId
- v OsmLoader také final List<int> loadedIds na final List<Long> loadedIds
(je tam několikrát)
Pak už to funguje.

Asi trošku větší zásah, asi pro někoho jiného.
isIn - je-li část obce stejná jako obec vracíme jen obec, kraj, stát to je
ok
doplnit
jinak vrátit část obce, obec, kraj, stát
chybí podpora addr:place u adres bez ulice - buď je addr:street není-li tak
vložit addr:place
nejsem si úplně jistý zda máš v párování ref:ruian.
Prezentace výsledků. Geometrie bodu mi nic neříká. Pokud se chci podívat na
jeho polohu v JOSM stačí mi id resp ref
U SRID bych dal přednost 5514 a metrům, u 4326 budu teprve zkoumat  kolik
nastavit v match-max-distance
Ukládají se někam data stažená z OSM?
Jakou má funkci přepínač --update?
Rozjezd velmi dobrý, potencionál značný jen to využít ...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pro ostatní.
Pár slov na wiki dám, dejte mi čas týden, na utřídění myšlenek a
zavzpomínání, co všechno jsem ještě neuvedl. Nevím zda tam přidat nějaké
příklady z Ruian. Z OSM je nečekejte. Nechci tady nikoho uvádět do rozpaků.

Například jsem nezmínil to, že aktualizuji pouze AM jako body. Ne že by
nešli aktualizace adres na budovách, ale místy opravdu nejdou.
Nejdou na SO s více vchody a tedy více AM, kde je na SO pouze jedno AM a
ostatní scházejí . Potíž je nad takový SO s jedním AM umístit nové body.
Dochází k překryvu čísel a jejich nečitelnosti. Jednoduché řešení nemám.

Nezmínil jsem ještě zdvojení AM na rohových SO. V Ruian jsou body pro
vedlejší i hlavní ulici na sobě, což se JOSM nelíbí. I přes jeho odpor  to
tak nechávám v případech, kdy jsou obě čísla identická a liší se pouze
ulice. U AM s číslem orientačním je pak posouvám ručné k hraně SO. Navíc
ani nevím, zda u těchto SO jsou opravdu využitelné (existují?) oba vchody.
Ale co jsem namátkou kontroloval tak jsou i v adresy.xml. Jak to udělat
automaticky nevím.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Abychom se posunuli dál.
Hanoj by konečně mohl být ve své kritice konstruktivnější a napsat svoji
představu o názvech importních účtů pro případ více uživatelů + jeden
hlavní pro automat.

Nějaký čas vyčkám, zda se někdo ujme vývoje nějakého polo/automatu.
Teoreticky je možné velmi rychle aktualizovat neproblematická data a
průběžně opravovat problémy. I nová data se dají přidat tam, kde
prokazatelně nic není, velmi rychle. Máme řadu obcí, kde nikdy žádný import
neproběhl.
Sám bych se rád lehce upozadil a věnoval se těm problémům.

Interně si můžeme říct, že moje činnost byla opravdu více import, než
odvozování ... Tedy pokud porovnám objem dat. Že ruční práce je
zdlouhavější na věci nic nemění.
Navenek bych to ovšem opravdu prezentoval jako odvozování. Nebo jsem se
domníval, že jde o odvozování.

Rozumím tomu dobře že Ruian není mezinárodně uznán jako zdroj dat? Není ani
zde http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import/Catalogue

Zatím jsem připravil následující vysvětlení.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
Jmenuji se Mirek Dlask V rámci OSM požívám účty Minimalis a
Minimalis_import. Rád bych vysvětlil svoji činnost, která vedla k
zablokování mého účtu Minimalis_import.
Už více než rok jsou k dispozici data z veřejných zdrojů, jejichž garantem
je Český úřad zeměměřičský a katastrální úřad. Jedná se o projekt s
příspěvkem EU. Data jsou k dispozici volně bez licence.
Bohužel data o nemovitostech byla v minulosti zanedbána a i v současné době
obsahují řadu nepřesností a chyb. Jejich použití bez ruční korekce je pro
potřeby OSM problematické. Proto se domnívám, že nejde o  čistý import, ale
o odvozování s použitím dat z Ruian jako zdroje.
Úpravy provádím přímo v databázi. K uvedené činnosti nepotřebuji žádné
speciální programové vybavení. Pouze pár řádků programu v Javě, kterým
vytvořím výstupní *.osm soubor. Ten otevřu v JOSM, data zkontroluji proti
katastrální mapě a po validaci odesílám.
Hledám způsob, jak zlegalizovat svůj postup a dosáhnout uznání Ruian jako
regulérního zdroje dat. O Ruian jako o schváleném zdroji dat je zmínka i na
českých wiki stránkách OSM. Wiki stránky popisující úskalí importu
připravuji. Celá problematika je diskutována od počátku projektu na talk.cz
.
Bohužel se do dnešního dne nenašel nikdo, kdo by celou záležitost
prezentoval na  imports@ list.
Z dat obsažených v Ruian budou v první fázi importovány adresní body,
stavební objekty a síť ulic ve městech kde chybějí. S importem jiných dat
se prozatím nepočítá.
Cíl projektu - aktualizace stávajících adresních bodů, doplnění nových
adresních bodů, přidání nových budov.
Místo - území ČR
Označení dat - source = cuzk:ruian
Doba trvání - nestanovena - odhad 1-2 roky - poté pravidelné aktualizace
Importní účty ...............
Počet účastníků - nezjištěn
www ruian -  http://vdp.cuzk.cz/
Další případné informace na požádání rád doplním.
Za překlad děkuji ...............

Razítko a podpis.
Připomínky a doplnění vítány. Ať v tom nelítám sám ;-)

M.D.