[Talk-cz] Průběh importu adres

Petr Vejsada osm na propsychology.cz
Pondělí Duben 7 17:41:50 UTC 2014

Ahoj,

Dne Po 7. dubna 2014 16:32:23, Petr Kolomazník napsal(a):

> 1/ Skutečně budeme chyby v RUIAN evidovat na
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:RUIAN/chyby ? Ono jich není vůbec
> málo a jejich evidence dost zdržuje. Nebo se tato myšlenka tiše zavrhla, o
> čemž by ostatně svědčilo to, že při 10% stavu importu je zde pouze 8
> hlášených chyb adresních míst a z toho polovina je z mých Třebonic ;-) ?

IMO to smysl nedává, už jsem o tom psal, kdyby chtěli, mohli by si na katastru
sami ověřit, zda na jednom místě leží jen jeden adresní bod a ne třeba 5, zda
jsou adresní místa alespoň X cm od sebe a tím nemyslím 3cm ;-). A kdyby toto
ověření udělali, tak co pak s tím? Vracet data místním stavebním úřadům? Já
tak chyby psát nebudu, trvalo by mi všechno 5x déle.

> 2/ Obdivuji ty z vás, kteří zvládnou najednou zkontrolovat celý okres. Imo
> bylo rozumnější a přehlednější upravovat spíš jednotlivá katastrální území.

:-) no, okres Karviná jsem měl tak nacvičený z testování skriptů, že jsem si
na něj troufl :-). Okres Vyškov bez Vyškova byla sranda, protože tam skoro
žádná adresní místa nebyla, takže úplně klidný průběh. To samé Kroměříž. Pak
je třeba malé katastrální území v Praze a strávím na něm více času než na
okresu Vyškov.

> Nebo máte nějaký rychlejší fígl jak jednotlivé chyby ověřit než kontrolu
> souladu s KN (č.p.), případně se streetview (uliční čísla, jména ulic)?

Dám si vrstvu budov z ruian, Pointinfo plugin. Tím částečně zkontroluji, zda
AM pravděpodobně patří na dům, na který si myslím, že patří. To takový problém
není. Větší problém jsou třeba pokračující "inkonzistence" z už minulého
importu - chyba státu, ne naše - kdy jeden dům má 2 či 3 čísla a nikdo neví,
které je správné. Buď tam nerad nechám obě nebo se snažím odhadnout, které je
správně.

> 3/ Co znamená hláška: "AM nemá geometrii, je brána ze SO"? Nejsem si jist,
> jaký konkrétní problém zkontrolovat či opravit.

U adresního bodu v RUIAN nejsou souřadnice, takže se použijí souřadnice
definičního bodu z budovy, ke které AM patří. To znamená, že se do mapy možná
umístí nevhodně, někam doprostřed domu. Ovšem i spousta AM, které souřadnice
mají, je umístěno nevhodně. Typicky dům s pěti vchody a všechny adresní body
na jednom místě nebo centimetr od sebe :-(