[Talk-cz] Hlášení chyb RUIAN přímo z JOSM

Petr Vejsada osm na propsychology.cz
Úterý Duben 29 18:30:55 UTC 2014

Ahoj,

ano, přesně tak jsem to myslel. Slovní popis a tvoje obrázky měly představit
charakter chyb a teď čekám, že pan Souček napíše, jak tedy máme chyby hlásit.

Ano, myslím, že mohu udělat automatický report těch duchů uvnitř budovy a s
tím souvisejících, respektive podobných chyb.

Ad čas - na to, jaký je to žrout času si 'stěžuji' dost často, ale problém je,
že mě to celkem baví. Myslím tedy, že i naši spolupráci s ČÚZK bychom měli tak
trochu limitovat - jedna věc je hlášení chyb a vzájemná pomoc, jiná věc je
dělat práci za ně. IMO by mělo úplně stačit třeba ohlásit, že SO XY ohraničuje
dvůr a nikoli budovu. Vypracovat správnou geometrii a poslat ji na ČÚZK v XML
už mi připadá opravdu moc. Nebráním se tomu, ale to už opravdu přesahuje rámec
výpomoci, takže DPP nebo fakturky by to mohly spravit. Ostatní samozřejmě
mohou pomáhat, jak uznají za vhodné ;-)

Praha-Smíchov, Kováků číslo orientační 30. To je jen příklad.

Stačí prostudovat celý Palác Křižík II, nákupní centrum Nový Smíchov, Multkino
Cinestar Anděl, je to tam samý duch, to je máme vypisovat všechny?

Vypadá to, že u těch zdvojených SO má vždy jeden z nich minimum údajů, kdežto
ten druhý je kompletní (počet bytů, pater atd.). Někde bude chyba v tom, že se
z databáze nemažou. Jsou to IMO historická data a jen se tváří jako aktuální.
Pokud to tak je, tak by měl ČÚZK přijít na podstatu té chyby, odstranit ji a
tím by byl snad tento největší problém vyřešen a pak už bychom mohli
reportovat ty jednotlivosti.

Jako typ chyby bych určitě uvažoval 'Opilost zaměstnanců stavebního odboru
obce', protože jak tam někteří mrskají ty adresní body, to se dá těžko
vysvětlit jinak ;-).

Ten reportovací systém bych nějak maximálně zjednodušil, ID objektu, ID typu
chyby, text, třeba jako nějaký PHP skript přes web. Bugzilla, Mantis atd.
samozřejmě zprovoznit můžeme, ale je to IMO zbytečné. Počkal bych, zda se pan
Souček vyjádří a uvidíme, co by vlastně bylo pro ČÚZK od nás přínosné.