[Talk-cz] Návod: jak natlačit lesy do zákoutí v LPIS (ContourMerge plugin)

Martin Švec - OSM osm na maatts.cz
Pondělí Srpen 11 12:05:26 UTC 2014

Jupíííí :-))) Kam jsem se sakra díval, že jsem ten plugin přehlídnul?

Návod je zbytečně složitý, plugin toho umí mnooohem víc než popisuješ :-) Klikáním na uzly se totiž
dají cesty virtuálně "rozsekat" na menší úseky, není potřeba nic rozdělovat a slučovat. Takže po
zjednodušení:

(1) Kliknout na ikonu ContourMerge.
(2) Kliknout na dva uzly zdrojové cesty, objeví se na nich žluté křížky.
(3) Kliknout na dva uzly cílové cesty, zas se vyznačí křížky.
(4) Přetáhnout myší takto vybraný úsek zdrojové cesty na odpovídající úsek cílové cesty.

A co je nejlepší, dají se tím naráz spravit všechny nesrovnalosti kolem LPIS polygonu, "překryvy" i
"poloostrovy", i když jsou tvořeny více cestami. Těch rozdělovacích křížků se totiž dá naklikat
neomezené množství na různých cestách a pak se dají úseky mezi nimi libovolně přesouvat. V rámci
stejné cesty může být jeden úsek zdrojový, druhý cílový, záleží co se kam přetáhne. Křížky se dají
průběžně přidávat a odebírat. A přetahovat se dá tak dlouho, dokud je funkce zapnutá. Poloostrov z
více cest sice nejde zaplnit v jediném kroku, ale křížkování a přetahování po úsecích je triviální.
Stačí si jen předdělat na segmentu zdrojové cesty zásobu uzlů, aby bylo z čeho přetahovat.

Ruční práce na půl hodiny se smrskla na pár intuitivních kliků a přetažení. A krásně se tím dělají i
nové plochy, huráááá.

Martin