[Talk-cz] Tracer plugin - ruian update

"Petr Morávek [Xificurk]" petr na pada.cz
Středa Únor 5 09:12:43 UTC 2014

Dne 5.2.2014 08:53, Dalibor Jelínek napsal(a):
> [...]
> to same, co je vyse, ovsem s addr:housenumber  ve tvaru c.p./c.o.
> entrance=yes
> addr:street
> addr:streetnumber
> addr:postcode
> ref:ruian=cislo adresniho mista
>
> Tohle mi prijde, jako ze presne kopiruje maximum informaci, ktere z RUIAN mame
> a dava to nejvetsi smysl. Jedine, co tam takhle neni, je ta vazba mezi SO a AM
> (resp. je zakreslena v mape, ale to nekdy nemusi tak byt, a bude-li AM lezet
> mimo SO, pak tam zadna vazba neni, ovsem sla-by pridat, ale myslim, ze vlastne

Přiznám se, že mně to teda moc smysl nedává... Ani jeden objekt
neobsahuje celou adresu (to co bych psal na obálku). Pokud tedy
přistoupíme na to, že si to každý dopočítá sám, tak nemá smysl uvádět
addr:city=Praha
addr:country=CZ
protože tyhle ǘdaje jsou v mapě jako hranice s admin_level=8, resp.
admin_level=2.

Ad "dopočítávání":
Celkem je v databázi ~ 3 miliony adresních míst, z toho 2 miliony mají
geometrii definičního bodu a zároveň odkazovaný stavební objekt má
geometrii hranice.
Z těch 2M míst cca 6% NEleží uvnitř geometrie stavebního objektu. To by
se mohlo zdát jako celkem vysoké číslo, ale ono to bude souviset s
dalšíma buguma v RUIANu (chybějící budovy, zakreslena jen část, ...)
Když jsem se díval na vzdálenosti, tak sice existují rekordmani s
hodnotou ve stovkách kilometrů :-) ale moc toho není.
Z těch 2M míst jen 0.9% má vzdálenost SO a AM větší jak 10 metrů.

> [...]
> Spise bych si myslel, ze by Trace v tohmle miste zobrazit informaci,
> ze SO ma vice c.p. nebo c.e. a rekl, ze je tudiz nenatagoval a doporucil
> uzivateli, aby dum rozdelil na adekvatni mensi casti, nebo tak neco.
>
> Treba tak (protoze ty priklady domu, ktere jsem zatim videl, tomu odpovidaly),
> ze celou cestu SO nakreslenou dle RUIAN oznaci jako building=terrace ci building=garages,
> a pak ji rozdelit na podbudovy building=house nebo building=garage
> a ty uz otagovat spravne i s housenumber a conscription number.

A třetí chyba je to, že není pravda, že 1 stavební objekt = 1 OSM cesta.
Jedna budova je v OSM občas nakreslena pomocí více cest, např. pro
zmapování rozdílného počtu podlaží (výšky, ...) nějaké části budovy.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk