[Talk-cz] Úvaha o poloze adresního bodu (co PŘESNĚ je definiční bod?)

Petr Vejsada osm na propsychology.cz
Pátek Červenec 4 20:34:22 UTC 2014

Ahoj,

Dne Pá 4. července 2014 20:49:00, jzvc napsal(a):

> Cus, jen jedna pripominka, ktera jiste zaznela uz nekolikrat ... sam sem
> navrhoval adresni bod tam, kde budova byla, ale uz treba neni a tam kde
> budova je, priradit adresu ji. Nekdo totiz muze hledat, kde takova
> adresa byla, pripadne se pouziva v ramci lokalni znalosti k navigaci
> typu "prijed ke kominu" a to i kdyz tam ten komin uz 20 let nestoji.

na takovou připomínku si nevzpomínám, ale má paměť není dokonalá ;-). To bych
řešil jako place=locality, name="U komína".

S adresou, která byla a už není, to si teď rady nevím. Mrkl jsem na Wiki, kde
se píše o 4. dimenzi OSM, tedy o času, zbouraných objektech, demolished,
abandoned, construction, ale k adresám a času žádnou nápovědu nenacházím. Zase
jsem tak moc nehledal. Užitečné to může být, je nutné nějaké označení, že to
už neplatí. Nevím, možná zase využít locality?

> Samozrejme nemam problem s likvidaci duplicit a jineho chaosu.

Díval jsem se na Kolín, kde už import proběhl. Bylo to hrozně pracné, adresy
posunuté hodně daleko a nepravidelně. Prohlédl jsem si mapu a zjistil, že se
ani za mnoho hodin ruční práce nepodařilo vychytat zdaleka všechno. Tak jsem
na to pustil tu novou verzi bota. Polohově umravnil asi 500 adres a 28 smazal.
Byly tam adresní body v místech, kde podle fotek budovy už velmi dlouho
nejsou. Ve dvou případech jsem si tedy nebyl jist - v RUIAN byla adresa
aktivně smazaná, ale dům na fotografii stál a rozhodně nevypadal, že se chystá
rozpadnout. Možná to smazání tedy byla chyba, ale pokud tam adresa má být, tak
se tam dříve či později objeví v aktualizaci z RUIAN.

> co se tyce "viceadresnych" budov ... tech co si pamatuju bylo v celkovem
> objemu nepatrne mnoztvi a muzou se poresit rucne.

:-)n na procenta nepatrné množství, ale je jich drobet přes 24 tisíc. U tohoto
pořád nevím, k čemu to má sloužit. To hledání podle čtvrti a čísla by bylo
super. Máme možnosti počkat, až to bude Nominatim umět, zapojit se do vývoje
Nominatimu nebo tam přidat ty dvojice číslo/část obce. Míst bez ulice a s
ulici je skoro přesně půl na půl:

  count  | jeulice
---------+---------
 1426741 | f
 1468004 | t

nemůžeme tam jen tak nandat milion a půl dalších dat. Na budovy to už nepůjde
vůbec - budovy v OSM neodpovídají budovám v RUIAN, digitální mapa v RUIAN není
všude ... možná za pár let by to šlo.

> Nemas tak uplne pravdu ;D. Cp/Co/... patri budove, ale to nezmanema, ze
> v te budove nemuze existovat subjekt, se zcela vlastni adresou - klidne
> s vlastnim PSC. Pokud bys heldal kompletni seznam PSC, tak se obavam, ze
> .... ho nijak snadno nesezenes (to co si muzes sosnout na webu posty
> neni komplet).

Vlastní PSČ firmy mají, to vím, ale adresu? Že by měly jinou ulici, jiné číslo
domovní? To se mi nezdá, ale nemohu vyvrátit.

Tato PSČ v RUIAN asi nejsou - zkoušel jsem to na České Televizi, která má
svoje PSČ. V RUIAN nejsou; jsou tam "standardní" PSČ. Dvořákova 18, Ostrava je
ostravské studio, podle webu Televize má svoje PSČ, v RUIAN není.

> Vysat extra, nebo je aspon nejak oznacit, neplacat na sebe, to se neda
> editovat, aspon metr od sebe. Dost casto se takova budova da vpohode
> rozdelit na vice budov (byt to stavebne je jedina, tak trebas panelakovy
> vchody ...)

Asi se tu míchají 2 rozdílné, byť související věci. Jedna je nahrát do OSM
všechny údaje z adresních míst, které mají ulici, ještě jednou, aby je
Nominatim našel i bez uvedení ulice. Je jich 1.4 milionu, tedy moc, toto
neprojde. Druhá věc je označit všechny budovy s více adresami (24 tisíc) a tam
ten přínos moc nechápu. Dá se to v pohodě najít i teď - příkladem je dotaz
"Technická 1902", zkus si.

--
Petr