[Talk-cz] area:highway

Marián Kyral mkyral na email.cz
Pondělí Březen 24 09:38:23 UTC 2014

Dne 24.3.2014 10:07, jzvc napsal:

> Cus,
>
> zcela obecne ... by mel reneder akceptovat area=yes (i kdyz v pripade
> uzavrenyho polygonu mi to prijde jako ponekud nadbytecny ...) nad temer
> libovolnym tagem kde to dava smysl. A nebylo by pak treba resit
> vsemozny
> obezlicky ...

V principu souhlas, ale má to drobné chybičky.

> Protoze uplne stejne tak muzes mit silnici, ktera ruzne meni sirku, mas
> na ni vyhybaci rozsireni .... a to nejak rozumne zmapovat bez toho abys
> jednoduse obtah profil ...

No ty výhybny lze tagovat extra
(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dpassing_place), různé
šířky taky nejsou problém otagovat (jen je s tím práce).

> Proto me osobne tohle prijde padly na hlavu, protoze to jen duplikuje
> existujici tag. A jelikoz to (kupodivu) nad nekteryma typama "cest"
> funguje, tak mi prijde jeste prastenejsi to stanovovat jako vyjimky.
> (napr nad ucelovou komunikaci area funguje, ale nad 1/2/3 nikoli).

Nad účelovou komunikací to funguje taky? To asi nebude dlouho.

> Samo, totez se tyka trebas ricnich brehu ... to pak totiz muzes mit
> extra tag pro kazdou blbost, znamenajici naprosto totez - ze jde o
> znaceni plochy.

To není totéž. Kdybys řeku zaznačil jako plochu a ne jako cestu, přišel
by jsi o možnost definovat směr toku. Totéž u jednosměrných ulic. Z
tohoto pohledu se mi zdá ale lepší značit to jako landuse - jenže to pak
zase bude vygenerováno tak, že bude plocha silnice značena třeba šedou a
přes to bude ještě čára jinou barvou (žlutá). Nebude to vypadat dobře.

> IMO by tudiz bylo rozumny, aby vseobecne uzavrena cesta = plocha, pokud
> to tak neni (je to trebas silnice kolem namesti) tak tomu dat area=no.
> Area=yes by pak mela smysl spis jen vyjimecne.

Souhlas.