[Talk-cz] area:highway

jzvc jzvc na tpfree.net
Pondělí Březen 24 09:53:48 UTC 2014

Dne 24.3.2014 10:38, Marián Kyral napsal(a):

> V principu souhlas, ale má to drobné chybičky.

> No ty výhybny lze tagovat extra
> (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dpassing_place), různé
> šířky taky nejsou problém otagovat (jen je s tím práce).

To neni problem prace, to je problem editovatelnosti - naprosto stejny
problem je s odbocovacima pruhama. Pokud to ma fungovat, musi to
fungovat zcela prirozene - a prirozenost je obtahnout podklad. Vyplnovat
ti kazdych 100m jinou sirku bude malo kdo, a s vysledkem ze to pak
stejne nikde neni videt to nebude delat nikdo.

Podivej, ja vim ze mame mozna rekneme v celosvetovym meritku extremne
kvalitni podklady, takze muzeme zachazet do detailu, ktere jsou jinde
spis nerealny. Ale trebas v pripade kresleni ulice bych si to
predstavoval tak, ze si navolim jestli chodnik po jedny/druhy/obou
stranach, editor mi defaulne nahodi nejak sirokou silnici a nejak siroky
chodnik k ni pricapnuty ... a ja si stim pak budu moc hejbat podle
potreb. Pokud to mam ale delat tak, ze budu rucne vypisovat tagy o
sirkach, rozdelovat tu silnici kazdych par metru ... tak se na to
prirozene vybodnu.

> Nad účelovou komunikací to funguje taky? To asi nebude dlouho.

Testoval sem to, je to minimalne 2 roky, tenkrat to fungovalo.

> To není totéž. Kdybys řeku zaznačil jako plochu a ne jako cestu, přišel
> by jsi o možnost definovat směr toku. Totéž u jednosměrných ulic. Z
> tohoto pohledu se mi zdá ale lepší značit to jako landuse - jenže to pak
> zase bude vygenerováno tak, že bude plocha silnice značena třeba šedou a
> přes to bude ještě čára jinou barvou (žlutá). Nebude to vypadat dobře.

Pozor, mluvime o ruznych vecech. Mas reku v podobe cesty, a pak mas jeji
"brehy", ktery maji extraburt tag "riverbank". Pritom z logiky veci je
to proste reka, jen znacena jako plocha na ktery se nachazi. Pro ucely
navigace samo potrebujes i tu cestu (i kdyz by se dala asi nejak
spocitat - vcetne toho smeru toku, ale nebylo by to uplne trivialni).