[Talk-cz] Pravděpodobně chyba v traceru

Marián Kyral mkyral na email.cz
Středa Září 24 12:23:42 UTC 2014

Ahoj,

---------- Původní zpráva ----------
Od: jzvc <jzvc na tpfree.net>
Komu: talk-cz na openstreetmap.org
Datum: 24. 9. 2014 13:39:29
Předmět: Re: [Talk-cz] Pravděpodobně chyba v traceru

"Cus, prihodim sem abych nezakladal dalsi thread, lpis tracer je jak sem
zjistil celkem nebezpecny udelator, specielne v lokalitach, kde jsou
nejake plosne objekty.
"

Hlavně v nezkušených nebo příliš rychlých rukou 8-)

"
Defakto se da chovani popsat asi v nasledujicich bodech:
1) objekt ignoruje a castecne/uplne ho prekryje."

Tohle by se mělo dít hlavně u relací. Do těch se mi nechtělo moc vrtat. Ne
že by to nešlo ošetřit, ale není to tak jednoduché. Momentálně to je TODO

"
2) objekt posune a spravne napoji hranice."

Jak posune? S okolními objekty by se hýbat nemělo.

"
3) objekt poskodi/znici, vytvori duplicitni cesty, ruzne smycky ...
tohle je asi nejzasadnejsi potiz"

To jsou různé typy ocásků. Mám v TODO. Oprava je většinou snadná - validátor
by měl hlásit cesty, které protínají samy sebe (bohužel to je jen jako
warning). Vyberu cestu, přidám k tomu výběr bodu, kde se protínají, rozdělím
cestu v tomto bodě (P). Pak označím ocásek a smažu. Hotovo ;-)

"
4) objekt roztahne pres sebe a prevezme z nej i tagovani, casto
duplikuje body/cesty"

Problém, kdy se automatika rozhodne jít špatným směrem. Řešení zatím nemám.
Mám trochu problém to nasimulovat. Myslel jsem, že vím naprosto přesně, kdy
to nastane, ale nebyla to pravda. Většinou to nastává, když je nějaká
dlouhá, rovná hrana a další oblast do ní jen jemně zasahuje jedním uzlem.

Když tuším problémy, tak si po trasování ověřím, zda tento případ nenastal -
označím sousední plochu a vidím, jestli se rozlila, nebo ne. Pokud ano,
vrátím to zpět, posunu problémový bod mimo a opakuji trasování.

Pokud si toho nevšimnu hned, stačí danou plochu označit, najít úzké místo,
kudy to uniklo. Pak mezi těmi body natáhnout cestu. Označit plochu a nově
vytvořenou cestu, stisknout Alt+X - to rozdělí danou plochu na dvě. Tu
špatnou pak smažu.

"
5) v pripade vice kliku do stejne oblasti duplikuje celou plochu/relaci
i opakovane (tohle plati defakto 100%), nekdy je pak pomerne pracne to
opravit.
"

Ano. Tohle je stále TODO. Možná bych se na to mohl konečně podívat.

Ideální je neklikat tak rychle. Vždy počkat, až se kompletně natrasuje
předchozí objekt. Občas se stává, že jsou vedle sebe dvě pole, které
vypadají, že jsou nezávislé, ale ve skutečnosti jsou někde propojeny. To se
pak lehce stane, že se něco natrasuje dvakrát. Nicméně, čím více krát to je
přes sebe, tím odlišnější barvu má daný objekt. Opět, pokud něco natrasuji
dvakrát a všimnu si toho hned, existuje tlačítko zpět.

"

Podotykam, ze validator zcela zjevne neodchyti problem vzdy, protoze
neuploaduju pokud mi hlasi chyby, presto se mi povedlo nekolik uploadu s
vyse uvedenyma chybama."

Jak jsem psal výše, něco není jako chyba, ale jako pouze varování (cesty
protínající sebe sama). Taky záleží, jakou verzi JOSM používáš. Momentálně
se věci kolem validací docela hodně mění.

"

Mimochodem, co takhle nejaky zaskrtitko, ktery vypne overlay hlasek o
trasovani? Stejne se zobrazujou klidne i nekolik minut po akci ..."

Však to nevadí ne? :-D

Neměl být až takový problém. Ale možná by to chtělo upravit JOSM, aby se s
takovou situací vypořádal lépe. Třeba, nějaká možnost přeplácnout informační
bublinu novou okamžitě a nečekat, až doběhne timeout předchozí.

Jestli bude zájem, zkusím postupy, které používám pro řešení problémových
situací, zdokumentovat nějakými obrázky.