[Talk-cz] ŘOPíky

Karel Volný kavol na seznam.cz
Pátek Únor 27 11:28:35 UTC 2015

> A pro koho mapujeme?

hm, žeby pro lidi?

> Bez renderů máme holé texty a rendery jsou bez OSM k ničemu. Tady musí být
> nějaká kooperace, a ne že každý si to udělá jak chce, protože přeci rendery
> se přizpůsobí.

tuto část jsem nějak nepochopil

když se něco nějak dělá v datech, a renderer má podle toho kreslit, tak je to
"přizpůsobení"

když renderer něco nějak kreslí, a data se mají podle toho organizovat, tak je
to "kooperace"

?

> A mimochodem pro bunker_type=pillbox je dovolen jen
> bod, viz zelený rámeček vpravo dole
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:bunker_type%3Dpillbox

ten návrh se odhlasoval před sedmi lety, od té doby se mnohé změnilo, mapují
se podstatně větší detaily

když se podíváme na ten zelený boxík, tak se také dozvíme, že i přes "zákaz"
je to aktuálně použito na 1387 wayích, tedy vpodstatě každý šestý až sedmý
pillbox není pouhý bod

takže by spíše bylo na čase pravidla přehodnotit, jestliže se nyní bavíme o
tom, že jsme schopni do mapy dodat konkrétní tvary a rotace jednotlivých
řopíků, nežli odkazovat se na něco, co možná[*] dávalo smysl v dobách, kdy
jsme byli rádi, když se v mapě vůbec objevil ten bod říkající, že tady někde
by něco takového mohlo být

[*] k tomu "možná" bych poznamenal, že jsem si prošel historii návrhu, a
zjistil jsem, že *nikde* nebylo diskutováno, k čemu to omezení na bod vlastně
je dobré, jaký dává smysl, když "mateřský" tag military=bunker má povoleno i
area ... autor si to prostě napsal jako "A new tag for nodes", každý to
nejspíše chápal řečnicky a ne doslovně "nodes and nothing else" a nenapadlo
ho, že po odhlasování to autor takto promítne do Description místo aby se to v
tomto shodovalo s výše zmíněným obecným military=bunker ...

> Kdo psal nějaký render, tak ví o čem mluvím.

ach děkuji, s pravidly pro Mapnik jsem si taky užil

takže když umíme zpracovat military=bunker na node i na area, je složitější
aby se military=bunker & bunker_type=pillbox zpracovávalo stejně, anebo aby se
pro to zaváděla vyjímka, že to area být nemůže?

K.