[Talk-cz] Kde má být adresa?

Marián Kyral mkyral na email.cz
Středa Květen 13 08:34:53 UTC 2015

---------- Původní zpráva ----------
Od: jzvc <jzvc na tpfree.net>
Komu: talk-cz na openstreetmap.org
Datum: 13. 5. 2015 9:54:29
Předmět: Re: [Talk-cz] Kde má být adresa?

"Dne 13.5.2015 v 9:41 Dalibor Jelínek napsal(a):
> Ahoj,
> adresy u nás se převážně importují z RÚIAN
> (viz http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:RUIAN#Adresy_SO_a_adresn.C3.AD_
m.C3.ADsta_.28AM.29)
> a tam jsou uvedeny jen jako body, takže tuto logiku v OSM zachováváme.
> Hlavním důvodem je, že jeden dům může mít více čísel orientačních
> a dokonce i čísel popisných. Opravovat bys to tedy neměl.

Zdar,
v RUIAN je kupodivu vzdy vazba na geometrii (pochopitelne pokud
existuje). A uz se to tu resilo nejmin 50x. Adresa na budove je tudiz
daleko spravnejsi stav, ac by jeste o poznani lepsi byl adresa v relaci
(protoze pak tech adres muze byt vic). Jenze s tim prozmenu dost
pravdepodobne nebude umet fungovat vubec nic.
"

Pokud je na budově adresních míst více, budou mít všechny stejnou geometrii
a bilo by se to navzájem.

Navíc, kromě geometrie má každé adresní místo i definiční bod, který by se
měl nacházet v blízkosti vchodu. To se někdy hodí.

Když to shrnu, ve světě i u nás se požívají oba způsoby a nelze říci, který
je lepší. Ale hromadně to měnit bez předchozí shody je zbytečné.

Marián

"