[Talk-cz] Prirodni pamatky - dvojznaceni - cesta+relace

vrs na email.cz vrs na email.cz
Sobota Květen 16 08:51:57 UTC 2015

Tak pardon, ještě jsem na to koukal, a on to není multipolygon, ale
překvapivě boundary. Je to ale skoro to samé, takže tagy i v tomhle případě
podle mě mají být jen na relaci.
A OSMI tenhle případ ani nehlásí - hlásí jen závažnější případy, kdy jsou
totožné tagy na relaci a na vnitřní cestě - i těch je ale požehnaně...
H.

---------- Původní zpráva ----------
Od: vrs na email.cz
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 16. 5. 2015 10:35:26
Předmět: Re: [Talk-cz] Prirodni pamatky - dvojznaceni - cesta+relace

"
Zdar, chápu to správně, že stejné tagy jsou uvedené v relaci (multipolygonu,
[1]) i ve vnější cestě relace?
Pak je to tak jak píšeš - tagy by neměly být na vnějších cestách relace, ale
na relaci samotné. Například, pokud jde o rybník s ostrovem uprostřed, kde
vnější obvod rybníku je obkreslený z katastru a ostrůvek z Bingu, tak:
- rybník reprezentuje relace typu multipolygon, s tagy landuse=basin, name=
Horní rybník atd.
- vnější obvod rybníku reprezentuje cesta, pouze s jedním tagem source=cuzk:
km
- vnitřní obvod rybníku reprezentuje cesta, pouze s jedním tagem source=Bing

To je problém, který se zdaleka neomezuje jen na přírodní památky, vznikal
podle všeho při špatných importech a v dřevních dobách asi i v editorech.
Detekuje ho například OSM Inspector [2], zvolit View = multipolygons a pak
vlevo vyklikat jen Overlays = Duplicate tags. Občas se to snažím
systematicky čistit, a nejsem sám, ale zbývá toho ještě dost.

Honza Vršovský

[1]  http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relation:multipolygon
[2]  http://tools.geofabrik.de/osmi/