[Talk-cz] Mapování ilegálního sportoviště

Karel Volný kavol na seznam.cz
Čtvrtek Květen 21 11:29:38 UTC 2015

zdar a sílu,

já bych si dovolil jednu poznámku/prosbičku bokem -

> Ve zkratce: není sporu o tom, že má OSM reflektovat realitu (On The
> Ground Rule - mapa ... nemá obsahovat ve skutečnosti neexistující věci);
> zmapované reálné entity bych ale nemazal,
            ~~~~~~

někdy je sporu o tom, co je "reálné" resp. "ve skutečnosti neexistující"

tady bych apeloval na mapery, aby neodstraňovali věci jen protože oni (a třeba
drtivá většina lidí) je nevidí - to ještě neznamená, že neexistují, oko
odborníka může danou věc v reálu najít, nebo třeba jsou k jejich pozorování
potřeba nějaké speciální okolnosti

napadá mě k tomu příklad, třeba že teď probíhala nějaká údržba na Orlíku,
kvůli které byl polovypuštěný, a díky tomu "vylezly" úseky Vltavy a Otavy,
které jsou normálně zatopené, včetně příslušných jezů atp.

kdo se tam, třeba na tu Otavu, v tuto dobu vypravil splouvat, zajisté ocenil,
že kilometráž v úseku z Písku na Zvíkov uvádí čtyři jezy, byť s poznámkou, že
bývají zatopené, tedy věděl do čeho jde, zatímco kdyby uvedeny nebyly, vždyť
přeci pod normální hladinou Orlíku vidět nejsou, čekalo by ho asi poměrně
nepříjemné překvapení ...

a od mapy bych očekával něco podobného, že přinejmenším v datech, když ne v
konkrétním renderingu, nebude zastírat existenci "neviditelných" objektů

K.