[Talk-cz] Tagování škol

Mirek Dlask dlask.m na gmail.com
Úterý Říjen 27 06:04:27 UTC 2015

Zdravím všechny OSMáky, ale i žáky jiných ročníků ;-)
Nevidím žádný důvod pro uvádění adresy školy v jejím názvu. Pokud znám,
hledám adresu, pokud ji neznám adresa v názvu mi nepomůže.

Název školy je v rozporu s pravidly pravopisu.
*Vyšší odborná škola, Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková
škola ...*
*by se správně měla jmenovat*
*Vyšší odborná škola, obchodní akademie, střední odborná škola a jazyková
škola ...*
viz http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=188#nadpis16  (6.1.2)

Nebylo by od věci přidat nejen ke každé škole ještě
name:dle_pravidel_ceskeho_pravopisu
Protože se opět najde editor ignorující oficiální název a bude trvat na
názvu spravne_cesky_podle pravidel_ceskeho_pravopisu.

Nějakou zkušenost s tím už mám.  Ustoupil jsem, i když to za moudré
nepovažuji.
Zájemce odkazuji na historii jedné ulice.
http://www.openstreetmap.org/way/31066551#map=19/50.18789/14.66445

Editor neargumentuje oficiálním názvem, ale oficiálním pravopisem :-) .

REDIZO, nebo IZO?
Jestli dobře vidím RED IZO je identifikátor školy jako právnické osoby.
IZO je identifikátor školského zařízení (škola, družina, jídelna).
Asi bych dal přednost IZO, pro případ, že se někdo rozhodne oddělit družinu
od školy.
Na wiki je pouze ref a nevím proč vymýšlet něco jiného.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:amenity=school

   - ref <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:ref>=*, if schools are
   numbered

Přidám otázky.
1) Např. gymnázium a základní škola v jedné budově, v jednom areálu.
Otagovat areál jako amenity=school
budovu building=school
bod pro ZŠ (amenity=school)
bod pro gympl (amenity=college)
?

2) Máme nějakou možnost jak otagovat školní jídelnu? Ne každá škola jídelnu
má.

Perlička.
Osmand mi amenity=college najde jako "Kolej". Chyba v překladu?

Mirek Dlask