[Talk-cz] traumabody v OSM

Karel Volný kavol na seznam.cz
Středa Červenec 6 08:57:18 UTC 2016

zdar,

>    1. Je to stále "Návrh: Náhrada značky highway=emergency_access_point" -
>    viz wiki?

já nevím, jak to aktuálně po formální stránce funguje, přijde mi spíš, že v
posledních letech nefunguje ... visí to tam dva roky a nic se neděje ...

protože to tam nikdo nenapsal :-)

>    3. Od návrhu (2008) poměr 18556:670 ve prospěch
>    highway=emergency_access_point. Ze 670 jich je drtivá většina v Německu.

je hodně pravděpodobné, že osm let staré tagování bude mít více výskytů než
dva roky starý návrh - pokud se nedospělo k dohodě o hromadné záměně

vzhledem k tomu, jak to (ne)funguje, ono "mávnutí kouzelného proutku", kterým
se to změní, bych neočekával, a tím spíše bych prostě začal používat tagování
nové, a tím v jeho prospěch změnil výše uvedený poměr

pokud bychom se měli řídit jen tím, čeho je víc, co je zavedenější, tak se
nezmění nikdy nic, to je de facto zdůvodnění kruhem, je toho hodně, tak to
použijeme, a tím, že to použijeme, toho bude ještě víc, a protože je toho víc,
je důvod to používat atd.

já nejsem příznivcem toho, aby se furt něco předělávalo a dělaly změny jen pro
změny, ba právě naopak, ale v tomto konkrétním případě mi to dává smysl,
protože 'highway' považuji za principiálně špatně - a v tom původním hlasování
se s tou námitkou nikdo pořádně nevypořádal

jediný argument, co v diskusi padl, je, že by tam měla vést cesta, když tam má
dojet sanitka, a tudíž že je to podobné jako bus_stop, ale to je s prominutím
blbost - jednak tam vůbec cesta být nemusí (proč sanitka, může to být u místa
vhodného k přistání vrtulníku), a jednak bus_stop je skutečně vlastností té
silnice (má to vliv na dopravu, je tam ostrůvek, záliv, značka, whatever),
zatímco ten access_point nic takového neimplikuje, je to cedule jako
kterákoliv jiná (rozcestníky taky tagujeme information=guidepost a ne
highway=guidepost), případně je u toho ještě něco dalšího jako

> U nás nula. Od jakého počtu se dá tag označit za "slušně zavedený?

mluvil jsem o klíči 'emergency', nikoliv o jeho konkrétní hodnotě
'access_point'

všimni si, že se tak taguje spousta užitečných věcí, jako třeba umístění
veřejných defibrilátorů, záchranné kruhy atp., do čehož ten access_point IMO
krásně zapadá - viz
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:emergency_(facilities)

- mimochodem, je-li řeč o záchranných kruzích, v rámci projektu
nebezpecnejezy.cz jsou krom záchranných prostředků instalovány i cedule
obsahující mj. název, říční kilometr a souřadnice, kteréžto pro HZS plní
přesně tuto funkci ... což je krásný příklad, jak je to 'highway' absolutně
mimo, neb často jsou umístěny přímo na konstrukci jezu (její pobřežní části),
a ke spoustě jezů žádná cesta nevede

... a jdu napsat Petrovi jestli nám dá data

https://josm.openstreetmap.de/newticket ;-)

> Sečteno podtrženo - záměr dobrý, provedení nic moc.

tož je potřeba na tom provedení zapracovat, že :-)

K.