[Talk-cz] Hierarchie ulic ve městech

majka majka.zem+talk na gmail.com
Pondělí Srpen 28 12:14:06 UTC 2017

Za mě - jen tak doporučit zvýšení u silnicích ve městě bych nedělala - z
logiky věci totiž očekávám, že například "secondary" a "tertiary" jde
souvisle několika městy, tedy odněkud někam a měly by i naznačovat ideální
průjezd městem. To u nás obvykle ty silnice II. a III. třídy splňují a
proto je logické je takto převzít, a co vím, tak až na výjimky takhle
fungují.
Praha je u nás velmi specifická, protože tu silnice "začínají", navíc
silnice vyšší třídy tu obvykle "papírově" nezačínají v centru ale na
okraji. V Praze jsou v OSM podle mého víceméně jen "protažené" ty čáry z
okrajů skrz.

U toho Kladna - osobně bych spíš šla cestou mírného zvýšení na
"unclassified" (některé z těch silnic neodpovídají charakteru
"residential"), které je podle mého naprosto bez problému; a případně u
městských okruhů či jejich obdoby (oficiálně takto neznačené) maximálně na
"tertiary", pokud zůstane logicky napojení na ostatní silniční síť a její
zařazení. A ještě doplnit počet pruhů v každém směru, což je také podstatná
informace.

Co si vybavuji jinde, většinou významnost spojení odpovídá i té oficiální
kategorii. Nerada bych, abychom se pak dostali do nějakých válek ve
značení, jakmile to necháme na dojem mapujícího, případně na snahu
"přemluvit" navigaci vést v konkrétním případě zrovna tudy...