[Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

Janda Martin jandam na crcdata.cz
Úterý Listopad 7 10:23:12 UTC 2017

Omlouvam se neumim se moc vyjadrovat.
At si edituje u sebe doma ma byt chapano tak ze nezna RUIAN a LPIS, dalsi ceske zdroje dat a postupy mapovani. Coz vede k tomu ze objekty z vyse zminenych dat spise poskodi nez vylepsi.

From: "Jan Martinec" <jan na martinec.name>
To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
Sent: Tuesday, November 7, 2017 11:13:52 AM
Subject: Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

Jo, taky jsem s ním loni nějaké armchair-edity řešil, a chvilku se uklidnil. Když zase řádí, spíš bych to řešil na těch changesetech (pokud bude ochoten komunikovat - minule se tvářil dost všeznale), block je až krajní řešení.

Co se mi vůbec nelíbí, je ten návrh "edituj jen tam, kde bydlíš" - edity by měly být posuzovány podle přínosu (tj. podle souladu s realitou, pořád fungujeme podle OTGR), ne podle nějakýho "Němec ať si edituje Někde Jinde." Edituju, kamkoli zavítám, odvetné "Tschechen, editiert hier nicht" by mě dost mrzelo: fakt nechci OSM rozpadlý na léna "místních" a na neudržované oblasti, kde není nikdo "doma." Jo, fakticky takhle nějaké oblasti spravujeme (a udržujeme kvalitu) - ale ani je nevlastníme, ani nebráníme před cizáky (ať geografickými nebo nově příchozími do OSM).

Zdar,
Honza Piškvor Martinec