[Talk-cz] Implicitní a předpokládané hodnoty

majka majka.zem+talk na gmail.com
Středa Listopad 22 16:19:31 UTC 2017

> *> Já si tím třeba nejsem jist - oneway=no je implicitní, maxspeed=50 +**>
> source:maxspeed=cz:urban je (ve městech) asi předpokládatelné..*

To možná ano. Zatím jsem se vyhýbala tomu, tohle značit. Sice doufám, že
přechod z padesátky někam jinam ve městě nás už nečeká, ale ještě relativně
nedávno se předpokládalo, že rychlostní omezení ve městě (tedy těch 50) se
do OSM nebude dávat, protože by si s tím měly poradit buď navigace
(kontrola jsem ve městě, nemám jiné omezení, tedy 50), nebo by měli být
inteligentní řidiči. Poslední dobou je ale snaha ty rychlosti nacpat
výslovně na každou ulici (viz úkoly StreetComplete).

> *Pokud by se*
> *> implicitní hodnoty řešily i na základě relací, tak by to mohlo hodně
> pomoct*
> *> s jejich adopcí. (Třeba by editor napsal "tato ulice má implicitní
> tento*
> *> name, protože patří do této street relation"). Máme něco takového?*

Street relation máme, přesně takhle to sice bylo myšlené, ale prakticky to
nefunguje, "nikdo" s tím nepracuje (tím myslím vykreslování, resp.
navigace).
Osobně jsem ze zoufalství, protože nám zmizelo pojmenování v úsecích 2
největších silnic v krajském městě, zase zpátky nacpala to jméno alespoň na
některé z těch úseků.
Relace jsou záležitost sama o sobě, potřebovala bych je využívat víc, ale
nakonec snad budu cpát data na každou jednotlivou ulici, resp. na každý
jednotlivý blok, protože mimo ty nejvíc využívané s tím nikdo nepracuje.

> *No a asi k jádru dotazu: čeho absenci není třeba tagovat? Já bych třeba
> normálně netagoval "tato ulice nemá cyklopruh" - pokud ho nemá a nikdy
> neměla, je to běžný, základní stav, není třeba tagovat "a tady taky není
> slon, ani támhle, ani onde."*

Viz výše, připadá mi, že StreetComplete začíná tímhle stylem k tagování
přistupovat (a docela mě tím štve). Mimo jiné se přiznávám, že tu debatu o
číslech budov jsem vyvolala já, protože jsem StreetComplete nainstalovala,
a začaly mi vyskakovat tyhle z mého pohledu potencionálně průšvihové úkoly
(dej číslo budově, přitom k informaci o tom, že budova opravdu, ale opravdu
číslo nemá je někde hluboko a stejně jí budeme ignorovat a dalších 10 lidí
se budeme ptát na totéž, nebo navrhovaný dotaz na kouření v hospodách).