[Talk-cz] geograficke regiony v CR

Jan Macura macurajan na gmail.com
Neděle Srpen 19 12:51:57 UTC 2018

On Wed, 15 Aug 2018 at 09:50, majka <majka.zem+talk na gmail.com> wrote:

> Trochu se nám z toho vytratil selský rozum: prioritně mapovat věci "on the
> ground" totiž podle mě vychází z jediného -  reprodukovatelná ověřitelnost
> stavu bez toho, že by bylo nutné kontrolovat kompatibilní zdroje.

"on the ground" podle mě vychází hlavně z toho, komu má mapa sloužit. Je-li
mapa primárně určena k navigaci v terénu, pak nemá smysl do ní zanášet
věci, které v tom terénu nejsou. Hranici lesa v terénu jakž-takž určit lze,
hranice pohoří se hledá o něco hůř.

> Troufám si tvrdit, že i slavné heslo "nemapovat místní legislativu" v
> některých případech možná ani nikdy neplatilo. Co ty všechny "zákazy
> odbočení/otáčení" na křižovatkách?

To pravidlo taky říká, že pokud je to *na místě* vyznačeno dopravní
značkou/vodorovným značením/nějak, pak je mapovat to ok. Potud mi to přijde
smyslupné.

Podle mého by opravdu neškodilo pár těch "naprosto jasných a jednoznačných"
> zásad přehodnotit okem současného stavu a situace, a posoudit, jestli
> opravdu ještě vyhovují nebo jestli by zasloužily nějaké
> upřesnění/doplnění/změnu.

Proč ne, projekt se vyvíjí a některé zásady by jistě neuškodilo zrevidovat.
To je ale na OSM-wide debatu, ne jen v šíři českého rybníčku...

H.