[Talk-cz] Mapy.cz a OSM data v CZ (a jinde)

majka majka.zem+talk na gmail.com
Čtvrtek Prosinec 20 12:03:22 UTC 2018

On Wed, 19 Dec 2018 at 22:47, Tom Ka <tomas.kasparek na gmail.com> wrote:

> Krome toho zrejme na komunitu (a/nebo spolek) budou smerovat jednani o
> vyuziti otevrenych dat ruznych mest, zmineny byly Ceske Budejovice a
> parkovaci automaty, takze to muze byt motivace pro nas zkusit se v
> tomto angazovat a do OSM patricna data dostat.

Koukala jsem, že se můj mail z mobilu nějak nepovedl, takže shrnutí:

České Budějovice jsou na hrozně dlouhé lokty. Otevřená data nikde nemají.
Informací je poměrně dost, jenže to na mě působí dojmem, že by jim nejvíc
vyhovovalo, abychom si to potichu okopčili, aby se pod souhlas nikdo z
magistrátu nemusel podepsat.

Co se parkovacích automatů týká, podle informací co mám to dostaly mapy.cz
přímo od města věnované zdarma, včetně modrých zón.  Jakým způsobem to šlo
konkrétně, to netuším. Opět, ta data oficiálně k použití nejsou, i když je
jich všude hromada.

Osobně bych po Novém roce možná zkusila oficiálním dopisem (možná ještě
lépe i pod hlavičkou spolku) oslovit přímo primátora, a případně i dopravní
podnik, který v ČB spravuje mimo jiné i parkovací automaty. Protože
neoficiální jednání na různých místech zatím nevedou k ničemu. Respektive -
nebyl by problém získat data, ale souhlas s jejich použitím zatím se nedaří
nikde vylámat.

Možná by tohle byl i námět pro spolek - tedy obecně rozhodit sítě, a
písemně oslovit v první fázi kraje a magistráty velkých měst, kde se nám
data zatím získat nepodařilo, s nějakým dopisem vysvětlujícím, co to OSM je
a s prosbou o poskytnutí dat za účelem mapování.

Majka