[Talk-cz] Používání ploch místo cest

Jan Sten Adámek sten na adamek.online
Středa Únor 7 17:37:27 UTC 2018

Dne středa 7. února 2018 17:24:04 CET, Matej Lieskovský napsal(a):
> @Sten
> Neměl by být problém zařídit, aby editor zobrazoval šířku. JOSM zvládá
> pruhy, tohle zvládne taky.
> Šířku můžeš z orto taky odhadnout a kreslit každý chodník jako plochu
> kopírující okraje budov bude noční můra na editaci.
>
> @Majka
> Zatím netuším, jak implementovat kreslení pruhů do Mapnika. Pokud
> zprovozním ty šířky (což by mohlo zbrzdit snahy o kreslení silnic
> plochami), tak se pak rozhodně podívám i na pruhy.
>
> Pořád si nejsem jist, jak rozumně renderovat oddělení odbočovacího
> [...]

Je sice hezké, že to možná bude zvládat JOSM, ale já používám iD a pochybuju,
že ten se to v dohledné době naučí, je to obří zásah do toho, jak vůbec
funguje, zato area:highway podporuje už teď, protože stačilo přidat pár tagů
do seznamu. Existuje také nějaký renderer, který by zobrazoval šířku?
area:highway podporuje třeba OsmAnd a přidat alespoň základní podporu do
Mapniku by bylo opět velmi snadné (stačilo by to vykreslit stejně jako highway
s area=yes).

Přijde mi jako mnohem větší noční můra nějak měřit/odhadovat šířku, než použít
body z existujícího objektu, a to náměstí zakresluji docela často. Stejně
pokud tam bude hodně bodů, tak ta šířka bude každých pár metrů jiná (ještě
jsem neviděl chodník, který by stranu k silnici vlnil stejně jako se vlní ta
budova, kolem které vede) a bude mnohem víc práce každý ten úsek změřit, než
tam prostě naklikat ty body. Používat dva různé systémy zakreslování (jeden
pro složité úseky a druhý pro rovné úseky) mi přijde zbytečně komplikované a
křehké, navíc tenhle systém (linie + area) se již osvědčil u řek a mostů.

Co jsem viděl diskuze k area:highway, resp. Street area, tak se to hlavně
zaseklo na detailech jako zakreslování pruhů, přechodů a parkovacích míst,
základ kreslit area:highway=TYP_SILNICE tam má dobrou podporu (ale samozřejmě
to není hlasování).