[Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

Jan Martinec jan na martinec.name
Čtvrtek Leden 18 16:49:15 UTC 2018

No...ulice je tam od 13.století, zatímco hospoda vznikla i zanikla v době,
k níž ještě existují pamětníci - jmenovala se hospoda podle ulice, nikoli
naopak (dokonce vedle Jámy byla kavárna Kyvadlo). Velké "J" by tam sice
mělo být podle nového pravopisu, byť je ulice asi pojmenovaná podle morové
jámy, která pravděpodobně pojmenování ani neměla, ale s tou jednoznačností
jména je to hodně vratké ;)

Zdar,
HPM

Dne 18. 1. 2018 16:02 napsal uživatel "Matěj Cepl" <mcepl na cepl.eu>:

On 2018-01-18, 13:30 GMT, Marián Kyral wrote:
> Tam je problém, pravidla pravopisu se občas mění a záleží jak
> se k tomu postaví místní samospráva (ta co pojmenovává ulice).

Point nebylo velké nebo malé písmeno (a tady je zcela nepochybně
velké, protože se jedná o bývalou hospodu Jáma,
https://www.openstreetmap.org/way/4387743), ale jednopísmenová
předložka, která si zaslouží oddělit od druhého slova
nezlomitelnou mezerou, což je co jsem v tom textu měl.

Matěj
--
http://matej.ceplovi.cz/blog/, Jabber: mcepl<at>ceplovi.cz
GPG Finger: 3C76 A027 CA45 AD70 98B5  BC1D 7920 5802 880B C9D8

Do not long for the night, when people vanish in their place.
Be careful, do not turn to evil; for you have preferred this to
affliction.
      -- Job 36:20f (NASB)