[Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

Petr Kadlec petr.kadlec na gmail.com
Pátek Leden 19 13:24:00 UTC 2018

> Ja chci a chci a chci ... to je presne tvuj pristup.

Mohl bys prosím přestat vyskakovat jako čertík z krabičky a normálně
argumentovat? Kdyby to aspoň bylo na téma prezidentských voleb nebo něco,
ale kvůli mezerám v OSM se snad nemusíme takhle hádat?

> Nazev se pise s mezerou, a znak nedelitelny mezery v zadnych pravidlech
> ani v zadnych datech NEEXISTUJE!. Jestli je tvuj SW hloupej a neumi
> implementovat pravidla pravopisu, je to problem toho SW, ale netahej to do
> dat, tam to nema co pohledavat. Znak nedelitelny mezery nema ani naprosto
> nic spolecnyho s unicode, jen tam ma nejakou reprezentaci, stejne jako tuny
> jinych znaku.

Unicode specifikuje způsob reprezentace textových dat v počítačích. To je
jeho podstata. Součástí toho standardu reprezentace je definice sémantiky
těch jednotlivých codepointů. Odkaz třeba na IJP ÚJČ jsem sem dával už
předtím. Aby každý software na světě nemusel implementovat pravidla psaní
ve všech možných jazycích a kódováních zcela od nuly, vzniknul Unicode.

> Ja zase chci, aby se spravne pouzivaly ligatury, takze ti do name misto
> tech dvou znaku latinky dam ten jeden znak unicode kterej resi tu konkretni
> ligaturu. Sem vazne zvedav, jak v tom pak budes neco hledat. Opet, je to
> vec SW aby to pouzil, ale nema to co pohledavat v datech.

Dalo by se bavit o tom, zda je tam chceme mít, ale myslím, že ligatury jsou
v Unicode zpravidla jen jako prezentační forma znaků pro zpětnou
kompatibilitu, přičemž mají kompatibilní dekompozicí na ty základní znaky,
s tím, že dnes by se to mělo nechat na vykreslování, kterému se pomáhá
pomocí označení míst, kde se to chová nestandardně (např. na švu slova),
pomocí ZWJ/ZWNJ. Takže z tohohle pohledu by se ZWJ/ZWNJ v datech případně
objevit mohly, ale ligatury tam, myslím, nepatří.

> Mimochodem, ukaz mi jedinyho cloveka na tyhle planete, kterej kdyz pise
> text na klavesnici, tak misto mezerniku pouziva ctrl/alt/... . A pak chci
> taky videt, kde ma nbsp zadat nekdo z telefonu.

Takového neznám, ani nevím, jak to s touto debatou souvisí. Jestli tě
zajímá někdo, kdo *navíc* k mezerníku používá ctrl/alt/… (fskutčnosti
AltGr), když chce napsat nbsp, tak třeba já. A taky píšu české uvozovky a
trojtečku místo tří teček. Ale netvrdím, že jsem normální. A už vůbec
netvrdím, že to má být povinné a pokud někdo nenapíše (třeba na telefonu,
ale i kdekoli jinde) správnou nezlomitelnou mezeru, tak se má vyhodit z OSM
a upálit na hranici.

>     Ve skutecnosti ma trebas dolar znak pro svoji menu, ale v OSM by

> Ne, to je jen o tom ze podle vseho naprosto nerozumis tomu jak databaze (a
> OSM neni nic jineho) funguji. Protoze v datech ma byt castka a oznaceni
> meny ... zvlast.

Nech si ty nesmyslné ad hominem útoky a vysvětli mi, jak souvisí oddělená
reprezentace částky a označení měny s tím, že se do textového pole pro
název má psát správně formátovaný název. Nebo snad chceš říct, že v
databázi má být předložka a následující obsah … zvlášť? Anebo to prostě
nemá s touto diskusí společného nic?

-- Petr Kadlec / Mormegil