[Talk-cz] Římské číslice v názvech ulic

Jan Sten Adámek sten at adamek.online
Sun Jan 21 20:47:52 UTC 2018

Ahoj,

bohužel se mi nepodařilo přijít na to, jak odpovědět na konkrétní dotaz
v archivu, tak to holt posílám všem.

Chtěl jsem reagovat na diskuzi ohledně zápisu římských čísel, protože jsem
ten, co je měnil na Unicode (nebo alespoň jeden z nich, možná je takových lidí
víc :). Důvod nejsou manýry ani hyperkorektnost, ale TTS a řazení.

TTS:
Pokud TTS dostane k přečtení zprávu „odbočte na Jižní V“ (písmeny), přečte to
„jižní vé“, protože nemá jak rozhodnout, jestli je to zkratka nebo číslo.
Použitím římských číslic se dá TTS říct, že to je číslo, a třeba Acapela TTS
to pak přečte správně. Bohužel Google TTS (dělal jsem to kvůli OsmAnd) ty
číslice úplně ignoruje a přečte jen „jižní“. Nepodporuje ani IPA, takže nejde
použít ani name:pronunciation. Pro Google TTS tak momentálně neexistuje
řešení. Zkusím připravit patch pro OsmAnd, aby pro TTS přepisoval římské
číslice na arabské, pak by římské číslice měly význam.

Řazení:
Řazení má stejný problém jako TTS, takže bude řadit podle písmenné hodnoty.
Pokud se použijí římské číslice, tak se řadí podle hodnoty code pointu a Jižní
Ⅸ se umístí až po Jižní Ⅴ (funguje to i na kombinace více číslic jako ⅩⅤ, ⅩⅠⅩ
ap.). Ale tohle jde řešit pomocí „sorting_name=Jižní 9“.

Sten