[Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

Michal Fabík michal.fabik na gmail.com
Čtvrtek Leden 25 07:55:05 UTC 2018

> Tohle mi přijde hrozně lokální pohled na problematiku (podobně jako spousta
> jiných věcí co se zde na listu řeší). Já bych rád aby se české názvy rozumě
> zalamovaly a zobrazovaly i v rendereru který si napíše třeba Japonec. Někdo
> mimoevropský nebude vůbec řešit jaké tu v Česku máme typografická pravidla.
>
> Zkuste u nějakého renrereru na githubu vytvořit issue že se nějaký český název
> špatně zobrazuje a že si to přeci může vyřešit. Taková věda to přeci není.
> Ještě těch chudákům vývojářům můžete poradit že exituje probram "vlnka" který
> to přeci dokázal před deseti lety.

> [...]

Tohle mně zas přijde jako argumentace nefungující, neřkuli přímo
záměrně zlomyslnou, komunikací mezi uživatelem a autorem rendereru.
Přece když budu chtít, aby si japonský renderer správně poradil s
nějakým obskurním aspektem české typografie, tak autorovi neřeknu: "V
českých názvech máte špatně pevné mezery, spravte si to, tohle si
přece můžete vyřešit, vlnka to umí taky". Naopak, vysvětím, proč je to
důležité, popíšu jednotlivá pravidla, dám příklady, třeba ukážu _jak_
to ta vlnka dělá (a ne, že už to dělá deset let). Podobně, až budu mít
ve svém rendereru problém se zobrazováním arabštiny, zeptám se někoho,
kdo umí arabsky. Asi to vidím naivně, ale s jazykovými daty pracuju a
přesně taková komunikace je pro mě naprosto normální a v podstatě
nevyhnutelná.

Podle mě prostě ty pevné mezery jsou tagging for the renderer. Pevná
mezera slouží ke správnému _zobrazení_, tj. renderingu, žádnou věcnou
informaci nenese.

--
Michal Fabík