[Talk-cz] Openstreetmap.cz, vrstva chybných rozcestníků - cyklo rozcestníky

majka majka.zem+talk na gmail.com
Pondělí Říjen 29 12:18:13 UTC 2018

V podstatě šlo o nedorozumění, protože jsem pravý cyklo rozcestník tak jak
je tady chápán v reálu ještě neviděla, resp. pokud jsem byla někde poblíž,
projela jsem to bez povšimnutí.
To, co tady po okolí máme zadané, jsou v lepším případě silniční
rozcestníky nebo se jedná o silniční značení, nejbližší cyklotrasu
spadající pod KČT mám pěkně daleko.
Problém je, že tohle nikde žádný seznam nemá, ani není šance z okolních
"rozcestníků" poznat, kde je něco dalšího vyznačené. Navíc to nemá ani
nějak rozumně určené vzdálenosti - rozcestníky mohou být na dalším rohu,
nebo klidně až po nějakých 10-20 km a mezi tím jen pouhé značení. Některé
trasy ani nic jiného než značení nemají, z některých rozcestníků zase
nejsou vůbec trasy poznat.

I ty "chybné rozcestníky" budou z větší části podle Tvé definice značení,
kde je otázka, jestli to nepřeznačit i v datech. Jen netuším jak, pokud to
nebudu chtít komplet vynechat. Jeden z těch chybějících je třeba tohle
<https://mapy.cz/zakladni?x=14.4366671&y=49.0508489&z=16&pano=1&pid=45579375&yaw=2.614&fov=0.607&pitch=-0.031&source=muni&id=559&q=hlubok%C3%A1%20nad%20vltavou>
(na Panoramě). V tomhle případě to považuji za ekvivalent ukazatele
<https://osm.fit.vutbr.cz/fody/files/18312.jpg> k začátku turistické trasy.

Co je pak tohle <https://osm.fit.vutbr.cz/fody/files/17714.jpg> za paskvil,
to skutečně netuším. Značení s kilometráží?

V těch chybných rozcestnících - tedy konkrétně u exportu gpx - bych byla
pro to, u blíže neurčených rozcestníků (momentálně označených jen id
bodu, třeba n5171260568) přidat do názvu minimálně typ, pokud ho to v OSM
má - tj. hiking/bicycle/ski, takže by to vypadalo nějak takhle
<name>n5171260568
co hledat. Na webu si můžu zobrazit podrobnosti, v tom exportu to vidět v
současné době nijak není a může to napovědět v tom, co a kde konkrétně to
po okolí musím hledat.

U "advanced" mod bych byla pro to, udělat multi filtr podle typů:
mapa/infotabule/rozcestník/značení/.../ostatní s dodatečným rozlišením pro
rozcestníky a značení jako hiking/bicycle/ski. Tj. každý by si pak mohl
zaškrtat vše, co ho zajímá, a odfiltrovat tak vše ostatní.

Majka