[talk-cz] [Talk-cz] Mapy.cz a OSM data v CZ (a jinde)

majka majka.zem+talk na gmail.com
Čtvrtek Leden 3 10:03:13 UTC 2019

On Thu, 3 Jan 2019 at 09:38, <petr.kadlec na gmail.com> wrote:

> Seznam zastávek nebo lamp téměř určitě autorské dílo není. (Ostatně,
> databáze OSM dost možná také ne, a přesto si hrajeme na ODbL.) Ale vedle
> autorských práv existuje také (sui generis) zvláštní právo pořizovatele
> databáze (hlava III AutZ), které chrání jakékoli systematicky uspořádané
> soubory dat, pokud to pořízení představuje „kvalitativně nebo kvantitativně
> podstatný vklad“.

Tohle je mi jasné, ale trochu nechápu, logiku věci: Dávám to výslovně k
dispozici jako otevřená data, informace samy o sobě chráněné nejsou, a ten
soubor "otevřených dat" chráněný je z jakého důvodu?
Na druhé straně zase nejsem tak naivní, abych se pokoušela selský rozum
aplikovat na právo a paragrafy...

Majka