[talk-cz] [Talk-cz] Mapy.cz a OSM data v CZ (a jinde)

petr.kadlec na gmail.com petr.kadlec na gmail.com
Neděle Leden 6 15:24:42 UTC 2019

Ahoj,

On Thu, Jan 3, 2019 at 11:03 AM majka <majka.zem+talk na gmail.com> wrote:

> Tohle je mi jasné, ale trochu nechápu, logiku věci: Dávám to výslovně k
> dispozici jako otevřená data, informace samy o sobě chráněné nejsou, a ten
> soubor "otevřených dat" chráněný je z jakého důvodu?

No jasně, pokud to výslovně chci zveřejnit, tak to chránit _nechci_, ale to
musím nějak deklarovat, což je právě _přesně_ to, k čemu podobné licence
slouží: K vyloučení pochybností o tom, za jakých podmínek to uveřejňuji
(např. abych potom nemohl tvrdit, že ano, je to zveřejněné, chtěl jsem aby
se to používalo, ale jen pro soukromé nekomerční účely, ale Mapy.cz to
používají komerčně, takže žalobička atp.). Autorské právo je obecně
automatické, autor je a priori chráněn, i když třeba nechce (a ani se toho
nemůže úplně vzdát…, ale to už nechám raději stranou). Takže výklad, že
když to někde takhle zveřejnili, tak tím určitě mysleli, že to kdokoli může
volně použít i k začlenění do OSM, je IMHO trochu riskantní (u státních
úřadů snad o něco méně, ale když to chceme začlenit do svobodné databáze,
tak bychom měli být zase spíše opatrnější…).

-- Petr Kadlec / Mormegil