[talk-cz] Mapovani MHD was Re: SotM deníček - den třetí

Mirek Dlask dlask.m na gmail.com
Pondělí Září 30 16:16:24 UTC 2019

po 30. 9. 2019 v 17:09 odesílatel jzvc via talk-cz <
talk-cz na openstreetmap.org> napsal:

> Dne 30.9.2019 v 13:33 Mirek Dlask napsal(a):
>
> Ahoj,
> nepotřebuji vědět kudy bus jede. Jestli po Hlavní, nebo Souběžnou mi je
> jedno. Zajímá mě odkud kam, kdy to jede a kdy tam budu.  O kompletních
> časech odjezdů a příjezdů můžeme v OSM jenom snít.
> Vkládat do relací pouze zastávky je dobrá myšlenka. Problém je, že by se
> data musela  udržovat někde mimo OSM. Pokud nemám cesty, nemám podle čeho
> bych zastávky seřadil a seřazení hlídal.
> Naopak by odpadly problémy s udržováním relací tras a fragmentací cest.

> [...]
veř. dopravu mapovat bez nich. Je jednodušší stáhnout si v JOSM zastávky a
vyhledat např:
"U1528Z2" OR "U1526Z2" OR "U1525Z2" OR "U1524Z2" OR "U1502Z1" OR "U1503Z4"
OR "U280Z3" OR "U62Z2" OR "U388Z4" OR "U1158Z82"
vložit do relace a seřadit. Je to PID linka 906. Předpoklad -  že tam někdo
ty ref, nebo ref:PID dal.

Vyzkoušel jsem si i mapování linek abych otestoval jejich 'nerozbitnost'.
Třeba https://www.openstreetmap.org/relation/10024893
Je to zkrátka přinejmenším pracnější.
Vůbec jsem neuspěl v Turnově, kde jsem si nechal cesty seřadit, čímž se
dokonale rozřadily. Možná se k tomu někdy vrátím.

Umím si představit variantu, kdy jsou v OSM jenom zastávky a jinde v OSM
uloženy trasy včetně cest pro ty zvědavější. Vím, určitě už něco takového
existuje, nevím jestli pro ČR.

M.D