[talk-cz] Fwd: OSM a QGIS

Marián Kyral mkyral na email.cz
Úterý Květen 26 14:42:19 UTC 2020

A nějaká delší by nebyla? ;-)

Marián

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Macura <macurajan na gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 26. 5. 2020 8:40:52
Předmět: Re: [talk-cz] Fwd: OSM a QGIS
"Ahoj,

myslím, že krátká odpověď je https://gismentors.cz/(https://gismentors.cz/)

H.

On Tuesday, 26 May 2020, Marián Kyral <mkyral na email.cz
(mailto:mkyral na email.cz)> wrote:
> Ahoj,
> Na fóru přistál nový dotaz.  Můžete někdo poradit?
> Díky,
> Marián
>

> ---------- Původní e-mail ----------
> Od: OpenStreetMap Forum Mailer <noreply na openstreetmap.org
(mailto:noreply na openstreetmap.org)>
> Komu: mkyral na email.cz(mailto:mkyral na email.cz)
> Datum: 25. 5. 2020 22:33:27
> Předmět: New topic in forum: 'users: Czech'
>
> playoff has posted a new topic 'OSM a QGIS' in the forum 'users: Czech',
to which you are subscribed.

> The message reads as follows:
>
> Stáhl jsem si mapu ČR z Geofabrik. Importoval jsem jednotlivé shapefile do
vrstev, ale nedaří se mi vrstvy nastavit tak, aby se mi tam zobrazovaly
popisky nebo silnice aby byly různě široké apod... Chci se zeptat, existuje
nějaké školení nebo kurzy, kde se dá naučit práce s QGISEM a OSM? Nebo třeba
by se našel někdo, kdo by byl ochotný mně to naučit případně za úplatu
pomoci. Mým cílem není kreslení do map, ale export různých měřítek a lokalit
do křivek a jejich následná úpravy (vytřídění do vrstev, barevné úpravy
apod..) v Illustratoru a příprava tiskových výstupů. Zatím to dělám
komplikovaně postupným stahováním jednotlivých dlaždic přímo z OSM a
následným složitým spojováním nespojitelného:-) Maperitive je nepoužitelný,
protože ty základní mapy jsou tam nepoužitelné (nezobrazuje se všechno,
např. čísla popisná apod..) a sám si rules nedovedu nastavit tak, aby se mi
zobrazovalo to, co potřebuji. Děkuji.

--
Sent from phone