[Talk-dk] Uasfalterede veje

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.au.dk
Man Nov 2 12:34:50 GMT 2009

Jakob Riis Josephsen wrote:

> http://jakob.josephsen.info/osm/DSC02137.JPG
> http://jakob.josephsen.info/osm/DSC02138.JPG

Vejen på de to billeder ville jeg afgjort mene er highway=track,
tracktype=grade1, da det er fast -- muligvis tromlet -- grus uden forhøjning
mellem to hjulspor.

Typiske markveje tagger jeg med tracktype=grade3 -> grade5 alt efter hvor
meget den ser ud til at være brugt.

Dog har jeg indtil nu benyttet den hjemmestrikkede regel at jeg tagger en
vej som "residential" såfremt der er >= 2 boliger på den, og så må man jo
bruge surface=* for at beskrive underlaget. Hvis vejen fortsætter ud i
intetheden (f.eks. ind i en skov, eller ud til kysten) skifter jeg type
efter den sidste bolig til track (se f.ex. [0] "Tanderup Mark").

Vejene på billederne ser ud til at være gennem en skov, og så ville jeg
foreslå highway=track som ovenfor beskrevet.

Mvh,
Morten (mok0)

[0]
http://www.openstreetmap.org/?lat=55.8413600921631&lon=10.541660785675&zoom=15