[Talk-dk] Uasfalterede veje

Polderrunner opn-osm at ngc7000.org
Man Nov 2 18:58:02 GMT 2009

Morten Kjeldgaard wrote:
> Dog har jeg indtil nu benyttet den hjemmestrikkede regel at jeg tagger en
> vej som "residential" såfremt der er >= 2 boliger på den, og så må man jo
> bruge surface=* for at beskrive underlaget. Hvis vejen fortsætter ud i
> intetheden (f.eks. ind i en skov, eller ud til kysten) skifter jeg type
> efter den sidste bolig til track (se f.ex. [0] "Tanderup Mark").

Det er også min måde at tagge. Jeg kigger mere efter, hvad vejen bliver
brugt til end hvordan den ser ud. Hvis vejen kun er et par dårligt
markerede hjulspor i græsset, men der ligger (sommer-)huse langs vejen
og den har et navn, ja så er det efter min mening highway=residential +
surface=unpaved. Jeg har tagget snesevis af små sommerhusveje i
Juelsminde på den måde.

highway=track skal ifølge wikien bruges til små veje, der bruges til
landbrugskørsel og skovbrug. Om de er asfalterede eller ej, er ikke
afgørende.

"Roads for agricultural use, gravel roads in the forest etc.; usually
unpaved/unsealed but may occasionally apply to paved tracks as well, see
tracktype=* for more guidance. "

Ole / polderrunner