[Talk-dk] highway-cycleway - seperat - yes!!!

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Ons Nov 18 10:42:00 GMT 2009

Den 17. nov. 2009 21.46 skrev Polderrunner <opn-osm at ngc7000.org>:

> Det er åbenbart en særlig trend, som hersker i Danmark. Kender den ikke
> her i NL. Jeg håber sandelig ikke at det er planen at køre den store
> plæneklipper hen over datasættet og fjerne eksisterende cykelstier bare
> fordi "de ikke ser pæne ud på kortet". Der er immervæk lagt et stykke
> arbejde i at mappe den faktiske situation. Hvis "skyggestierne", som du
> kalder dem, fjernes kommer man også meget nemt til at fjerne reel
> information, såsom krydningsmuligheder.

Uanset udfaldet, skulle der ikke blive brug for den store plæneklipper.
Niels har fra starten meldt ud, at han ville fortsætte sit arbejde uden en
afklaring, og til gengæld var klar til at rette hele sit stinet, selvom det
kunne se ud som dobbeltarbejde. Så den rigtige løsning skal altså ikke komme
an på hvad der er lagt ind nu.

Det kan dog helt klart bruges som eksempel på, hvordan det kan gøres. Jeg
har f.eks. prøvet at arbejde med dem og fået mine erfaringer om
hensigtsmæssigheder og uhensigtsmæssigheder ved skyggestier fra at prøve
dette.

Claus

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Edvard Thomsens Vej 19, 5. th