[Talk-dk] Highway-cycleway Denmark

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Ons Nov 18 16:13:01 GMT 2009

On 18/11/2009, at 16.02, Claus Hindsgaul wrote:

> Det lyder godt, at du vil deltage i debatten.
> Af nedenstående kan jeg forstå at dit eneste argument fortsat er, at
> stierne "lever sit eget liv". Jeg har stadig ikke helt forstået det.
> De fleste steder er de da en integreret del af gaden. Med egne
> færdselsregler og transportmidler, bevares, men ikke desto mindre
> integreret. Faktisk mener jeg at fortorvene adskiller sig i endnu
> højere grad fra vejene. Hvad er din holdning til at indtegne disse
> også (se evt. mit indlæg fra i formiddags)?
>
> Det ville være nyttigt, hvis du også ville forholde dig til de mange
> [...]

Jeg er 100% enig med Claus.

Jeg har tjekket lidt af Niels Bech's arbejde, og kan se at der nu
visse steder eksisterer både tags og "skygge cykelstier". Det er
ihvertfald *ikke* korrekt. De parallelle cykelstier, Niels har lagt
ind, følger heller ikke de sædvanlige vejledninger for hvordan sådanne
skal konstrueres, nemlig at man placerer knudepunkter ud for ditto i
"hovedvejen." Endeligt er der flere steder hvor de nys indlagte
cykelstier foretager mærkelige zig-zag frem og tilbage, og hvor der er
modsatrettede ensretninger på samme side af vejen. Der er en hel del
at rette her, det virker meget sjusket. Endelig vil jeg mene, at når
man lægger cykelstier ind som selvstændige veje, bør man lægge en GPS
track til grund. Som det ser ud, ligger de nye stier de fleste steder
ikke symmetrisk om bilvejen, men er det reelt eller er det sjusk/
redigeringsfejl?

Hvis Niels ikke bremser sit amokløb og respekterer de indvendinger der
er gjort har på listen vil jeg mene at hans redigeringer skal rulles
tilbage og at han herefter bliver bannet.

Mvh,
Morten