[Talk-dk] Highway-cycleway Denmark

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Ons Nov 18 15:02:16 GMT 2009

Hej Niels,

[English summary: The discussion you ask for has already started. We eagerly
await your comments to our numerous explicit concerns on separate cycleways
in the special case, where bicycle tracks are integrated parts of the
majority of roads in cities. Until now you have only explained that you find
that integrated bike tracks somehow "live their own life". Please join in
and elaborate!]

Det lyder godt, at du vil deltage i debatten.
Af nedenstående kan jeg forstå at dit eneste argument fortsat er, at stierne
"lever sit eget liv". Jeg har stadig ikke helt forstået det. De fleste
steder er de da en integreret del af gaden. Med egne færdselsregler og
transportmidler, bevares, men ikke desto mindre integreret. Faktisk mener
jeg at fortorvene adskiller sig i endnu højere grad fra vejene. Hvad er din
holdning til at indtegne disse også (se evt. mit indlæg fra i formiddags)?

Det ville være nyttigt, hvis du også ville forholde dig til de mange
indvendinger, der er blevet beskrevet her på listen.
Mange af dem er opstået under mit spæde forsøg på at forbinde skyggestierne,
og du har jo arbejdet med med disse end nogen anden.

Og så er vi nok ikke så langt fra hinanden alligevel - separate cykelstier
skal selvfølgelig stadig eksistere. Det er kun hvor de er konstrueret som en
del af samme vej/gade (kantsten, græsstribe eller ej), at her er uenighed
om, hvorvidt det er gavnligt eller skadeligt med den megen ekstra
kompleksitet, og om kortet overhovedet alt i alt vinder noget ved det.

Claus

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Edvard Thomsens Vej 19, 5. th
DK-2300 KBH S