[Talk-dk] highway-cycleway - seperat - yes!!!

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Ons Nov 18 21:36:13 GMT 2009

On 18/11/2009, at 21.26, Polderrunner wrote:

> Næ, det gjorde han ikke. Det gjorde jeg!

Ah. Beklager, min fejl...

> Så slemt er det da heller ikke :-) (jeg har vist oprindeligt mappet
> cykelstien langs Bjerrevej engang tilbage i 2008, hvor jeg var en ret
> grøn nystartet osm'er). Bjerrevej er nok lidt af et grænsetilfælde, da
> cykelstien indenfor bygrænsen ligger klods op ad vejen, hvis jeg
> husker
> ret. Udenfor Horsens er der en bred græsrabat mellem vej og cykelsti.

Vi kan godt blive enige om, at cykelstier uden for byerne kan markeres
med "skyggeveje", og her er der ofte -- som du skriver om Bjerrevej --
en bred græsrabat. Problemerne med skygge-cykelvejene i byerne er at
de indeholder mega-mange rutningsfejl i vejkryds og at folk lægger dem
alt for langt fra vejens centrum -- m.a.o. fejlagtigt -- for at få dem
renderet på kortet. Og som sagt opfatter jeg cykelstier i byerne som
en integreret del af gaden/vejen. Så mht. Bjerrevej synes jeg faktisk
den skal tagges indenfor Horsens' bygrænse, men markeres med
skyggeveje udenfor byen.

Mvh,
Morten