[Talk-dk] [OpenStreetMap] Claus Hindsgaul sent you a new message

Polderrunner opn-osm at ngc7000.org
Fre Nov 20 20:19:43 GMT 2009

Freek wrote:

> Full acknowledge!

Jeg er også fuldt enig her. Systematisk at tilføje cykelstier i en
arbitrær afstand fra vejen *uden et survey af den faktiske situation* er
i mine øjne ikke acceptabelt. Det tilføjer ingen information. På den
anden side hvis man tager ud til stedet og konstaterer, at cykelstien
ligger så og så mange meter fra vejmidten og mapper en separat sti ind
på den position, så er det en anden situation.

Det er desuden ikke så vanskeligt at måle afstand mellem vejmidte og
cykelstimidte. Enten fysisk skridte af eller vurdere afstanden i
vejbanebredder (vejbanens bredde skal naturligvis kendes). Det er mere
præcist end gps opmåling.

> Jeg kan ikke se cykelstien på dette link, men her er en eksempel fra Holland
> (i Google Streetview):
> <http://maps.google.com/?ie=UTF8&t=k&ll=51.441911,5.499419&spn=0,359.991889&z=17&layer=c&cbll=51.442043,5.499727&panoid=1HBwNKvFYRg0nogn0eaIpQ&cbp=12,60.01,,2,3.57>
> (Det røde styk asfalt er en cykelsti.)

Det er, hvad jeg kalder en cykelstribe (cycleway=lane), der bliver til
cykelsti (highway=cycleway) på det korte stykke omkring stoppestedet.
Har selv mappet lignende situationer med korte stykker cykelsti.

Her er et typisk hollandsk eksempel på hvad jeg klar mener skal mappes
som en selvstændig sti:
http://maps.google.com/maps?t=k&hl=en&ie=UTF8&om=1&ll=52.058002,4.329708&spn=0,359.996631&z=18&layer=c&cbll=52.058107,4.329615&panoid=FdloWVZpRNs-m2mXPsb6VA&cbp=12,148.66,,0,6.43
Læg dog mærke til, at der lidt længere fremme henne ved træerne kommer
et kort stykke med cykelsti helt ud til vejen. Der kunne man godt
diskutere, om det skulle være en cykelway=track. Da det kun er et kort
stykke, har jeg mappet selvstændig cykelsti hele vejen.

Ole