[Talk-dk] [OpenStreetMap] Claus Hindsgaul sent you a new message

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Lør Nov 21 08:21:50 GMT 2009

Den 20. nov. 2009 18.43 skrev Morten Bek Ditlevsen <bek at termestrup.dk>:

> enkelte steder, ville man med den ekstra vej netop kunne udtrykke dette...
> :-)

Hvis vejen kun kan krydses enkelte steder er det en grund til det. De fleste
steder kan man krydse, men når man ikke kan, er det oftest fordi der er en
midterhelle. Sådanne veje er alligevel oftest delt op i to modsatrettede
ways, og så har du din adskillelse.
I det tilfælde (kender ikke et eksempel), hvor krydsning ikke er mulig
selvom der ikke er midterhelle, vil det for min skyld være fint (og bedst)
at opdele vejen i skyggestier på netop dette sted.

Generelt vil man kunne indsætte skyggestier lokalt i de sjældne tilfælde
(her tænker jeg Københavnske forhold) hvor "track" ikke kan beskrive
situationen. Også hvis du f.eks. har en asfalteret cykelsti på en grusvej
o.lign. (igen har jeg ikke kendskab til eksempler) - eller større
busstop-heller.

Specifikt ville jeg adskille ways hvis man ikke let kan krydse mellem dem,
som man kan over en kantsten eller græsstribe.

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Edvard Thomsens Vej 19, 5. th
DK-2300 KBH S